Návrh Školení

Úvod do problematiky komunikace

    komunikační proces a jeho fáze, význam verbální a neverbální komunikace, techniky a nástroje efektivní komunikace

Principy efektivní komunikace jako základní prvek efektivních kontaktů v organizaci

    sebeanalýza vlastního komunikačního stylu chyby v komunikaci komunikační bariéry fáze navazování mezilidského kontaktu přímá komunikace a telefonická komunikace .

Komunikace v organizaci

    komunikační sítě v organizaci, modely toku informací a jejich optimalizace, úkoly a nástroje interní komunikace

Efektivní rozhovor

    utváření vlastního obrazu jako odesílatele a příjemce sdělení faktory ovlivňující kvalitu profesních kontaktů mezi zaměstnanci aktivní naslouchání jako nástroj efektivní komunikace faktory rušivé naslouchání a porozumění výpovědím umění klást otázky psychologické mechanismy a techniky uplatňování vlivu

V souladu se sebou samým a v dobrých vztazích s ostatními – koncept asertivního chování

    koncept asertivity vlastní práva, když se rozhodnete být asertivní druhy chování: agresivní, submisivní chování, asertivní budování zpráv „já“ jako základ pro asertivní vyjadřování názorů, soudů a emocí, proč se bojíme říkat „ne“ - co nám brání v sebeúctě vyplývající z asertivního zacházení se sebou samým

Co to znamená respektovat vás a sebe – co se stane, když souhlasíme nebo odmítneme

    schopnost odmítnout a přijmout odmítnutí schopnost argumentovat obrana proti manipulaci přijímání negativních i pozitivních hodnocení, reakce na formy kritiky poskytování konstruktivní zpětné vazby

Konflikt, rozdílnost názorů nebo hádka? Vymezení pojmu konflikt

    co je konflikt - podstata a druhy konfliktů, typy konfliktů v závislosti na účastnících. kdy se vnitřní konflikt stane vnitřním konfliktem – teorie Kurta Lewina

odkud to pochází? Tedy o hlavních zdrojích konfliktů

    každý táhne svým směrem - rozdíly v cílech jsou vždy lepší - rozdíly v hodnotách nebo názorech - kdo je kdo - organizační nejednoznačnost

Ďábel není tak hrozný – nebo je konflikt vždy problém? Funkční a dysfunkční konflikty

    Je každý konflikt pro tým destruktivní? kdy vzniká konflikt? co určuje konstruktivní nebo destruktivní sílu konfliktu?

Když se díváme na stejnou věc, vidíme něco jiného, tj. zkreslení vnímání, ke kterému dochází v konfliktu

    důležitost osobního postoje a motivace v konfliktu, co nám brání a co nám pomáhá vidět podstatu konfliktu, jak vkročit do kůže někoho jiného, tj. podívat se na konflikt očima druhých

Kdo jste a kým můžete být – Styly chování při zvládání konfliktů

    nic není stejné - typy chování v konfliktních situacích - všelék ????? Existuje správné chování v každém sporu? když zvítězí tvrdohlavost – důsledky rigidního uplatňování určitých stylů

O konfliktu, který pomáhá a rozvíjí - asertivní a rozvojové využití konfliktů v týmové práci

    asertivní dovednosti užitečné při řešení konfliktů, jak proměnit olovo ve zlato nebo jak dosáhnout toho, aby konflikt pozitivně ovlivnil práci týmu?

Jak se neutopit v konfliktu? – strategie používané v konfliktní situaci

    Vyhrávám - prohráváš, vyhráváš - prohrávám bez prohry - měním konflikt ve spolupráci

Práce s emocemi v konfliktu aneb jak se vypořádat s obtížnou situací

    sopka plná lávy - o emocích, které nás dokážou ovládnout, zavedení relaxačních a koncentračních metod do antistresového tréninku

Nejen vyšlapaná cesta - kreativní principy řešení konfliktů

    Kolika způsoby můžete najít řešení konfliktu? Existuje zlatá střední cesta, jak pomoci najít dohodu? optimální způsoby řešení konfliktů ve firmě

Požadavky

Cílem školení bude zopakování a zlepšení kompetencí nezbytných k dosažení obchodních cílů, a to jak z hlediska individuální, tak týmové práce.

 14 hodiny

Počet účastníků



Price per participant

Reference (2)

Související kurzy

Související kategorie