Návrh Školení

1 Úvod
    1.1 Totální management kvality (TQM)
    1.2 Reengineering obchodních procesů (BPR)
    1.3 Six Sigma
    1.4 Management obchodních procesů (BPM)
    1.5 Procesový pohled
    1.6 Správa procesů
    1.7 Analýza a návrh modelování procesů
        1.7.1 BPM životní cyklus
            1.7.1.1 BPM životní cyklus
            1.7.1.2 BPM životní cyklus
    1.8 Stakeholderové v BPM životním cyklu
        1.8.1 Vlastnictví procesů
            1.8.1.1 Odpovědnosti vlastníka procesu
            1.8.1.2 Dovednosti a schopnosti vlastníka procesu
    1.9 BPMN prvky
        1.9.1 Pět základních kategorií prvků
        1.9.2 Prvky toku
        1.9.3 Data
        1.9.4 Propojující prvky
        1.9.5 Swimlane (tokové pruhovec)
        1.9.6 Artefakty
    1.10 Systémy managementu obchodních procesů (BPMS)
        1.10.1 Klíčové faktory a cíle BPMS 1
        1.10.2 Klíčové faktory a cíle BPMS 2
        1.10.3 Modelování procesů
        1.10.4 BPM technologický kontinuum
        1.10.5 BPM zásobník
        1.10.6 BPM zásobník

2 Obchodní proces
    2.1 Procesová logika
    2.2 Konformita
    2.3 Podmodely v end-to-end BPMN modelu
    2.4 BPMN a WSBPEL
    2.5 Porovnání BPMN 2.0 s BPMN 1.2
    2.6 Podmodely BPMN
    2.7 Soukromý (interní) obchodní proces
    2.8 Veřejný proces
    2.9 Spolupráce
    2.10 Choreografie
    2.11 Konverzace
    2.12 Úrovně modelování procesů BPMN
        2.12.1 Deskriptivní modelování
    2.13 BPMN činnost
    2.14 Typy činností
    2.15 Typy podprocesů
    2.16 Toková sekvence
    2.17 Token
    2.18 Rozdělení tokové sekvence
    2.19 Základní BPMN prvky toku
    2.20 Kviz

3 Koncepty BPMN pro analytiky
    3.1 Průchodové body
        3.1.1 Exkluzivní průchodový bod
        3.1.2 Příklad exkluzivního průchodového bodu
        3.1.3 Sloučení (exkluzivní)
        3.1.4 Paralelní průchodový bod
        3.1.5 Příklad paralelního průchodového bodu 1
        3.1.6 Příklad paralelního průchodového bodu 2
        3.1.7 Inkluzivní průchodový bod
        3.1.8 Příklad inkluzivního průchodového bodu 1
        3.1.9 Příklad inkluzivního průchodového bodu 2
    3.2 Kviz o průchodových bodech
    3.3 Události
        3.3.1 Příklad událostí
        3.3.2 Nezadané události
    3.4 Pool a účastník
    3.5 Tokové zprávy
        3.5.1 Demonstrace
    3.6 4 základní typy událostí
        3.6.1 Příklad tokových zpráv
    3.7 Časové události
        3.7.1 Příklad časové události 1
        3.7.2 Příklad časové události 2
    3.8 Prerušující vs. Nepřerušující
    3.9 Událostní exkluzivní průchodový bod
        3.9.1 Příklad
        3.9.2 Příklad
        3.9.3 Událostní průchodový bod spouští proces
    3.10 Artefakty
        3.10.1 Skupina
        3.10.2 Textová anotace
    3.11 Typy úkolů
        3.11.1 Příjemný úkol
        3.11.2 Odesílací úkol
        3.11.3 Servisní úkol
        3.11.4 Uživatelský úkol
        3.11.5 Manuální úkol
        3.11.6 Úkol obchodního pravidla
        3.11.7 Skriptový úkol
        3.11.8 Asynchronní komunikace - úkoly
        3.11.9 Asynchronní komunikace - události
        3.11.10 Synchronní komunikace
    3.12 Paralelní událostní průchodový bod
    3.13 Komplexní průchodový bod
    3.14 Modelování dat
        3.14.1 Datové objekty
        3.14.2 Vstupní a výstupní data
        3.14.3 Uložiště dat
    3.15 Odkazové události
        3.15.1 Příklad odkazových událostí
        3.15.2 Odkazové události jako spojnice mimo stránku
    3.16 Signální události
        3.16.1 Příklad signální události 1
        3.16.2 Příklad signální události 2
    3.17 Chybové události
        3.17.1 Příklad chybové události 1
        3.17.2 Příklad chybové události 2
        3.17.3 Příklad chybové události 3
    3.18 Eskalace událostí
        3.18.1 Příklad eskalace
    3.19 Kompensace
        3.19.1 Kompensační handler
        3.19.2 Kompensace pomocí podprocesu události
    3.20 Transakce
        3.20.1 Transakce v BPMN
        3.20.2 Sbalený podproces transakce
        3.20.3 Události zrušení
    3.21 Smyčky a víceinstanční činnosti
        3.21.1 Standardní smyčka
        3.21.2 Víceinstanční činnost
        3.21.3 Příklad víceinstanční činnosti
    3.22 Globální úkol a globální proces
        3.22.1 Volání činnosti
    3.23 Kviz o událostech
    3.24 Kviz o artefaktech
    3.25 Proces, spolupráce, choreografie a konverzace v BPMN 2.0
        3.25.1 Proces - znovu
            3.25.1.1 Typy BPMN procesů
        3.25.2 Spolupráce
        3.25.3 Choreografie
            3.25.3.1 Příklad choreografie 1
            3.25.3.2 Choreografický úkol
            3.25.3.3 Choreografický úkol s zprávou
            3.25.3.4 Dvousměrný choreografický úkol
            3.25.3.5 Toková sekvence
            3.25.3.6 Průchodové body
            3.25.3.7 Příklad exkluzivního průchodového bodu
            3.25.3.8 Příklad choreografie 2 podle specifikace
            3.25.3.9 Příklad choreografie 2 podle specifikace
        3.25.4 Konverzace
            3.25.4.1 Příklad konverzace

4 Workflow vzory
    4.1 Workflow (tokové) vzory
    4.2 Workflow (tokové) vzory
    4.3 Nové tokové vzory
    4.4 Základní vzory: Sekvence
    4.5 Základní vzory: Paralelní rozdělení
    4.6 Základní vzory: Synchronizace
    4.7 Základní vzory: Exkluzivní výběr
    4.8 Základní vzory: Jediné sloučení
    4.9 Základní vzory: Vícevýběr
    4.10 Základní vzory: Strukturované synchronizované sloučení
    4.11 Základní vzory: Vícesloučení
    4.12 Základní vzory: Strukturovaný diskriminátor
    4.13 Základní vzory: WCP-10 Libovolné cykly

5 Strukturální vzory
    5.1 Základní vzory: Implicitní ukončení
    5.2 Základní vzory: Vícekteré instance bez synchronizace
    5.3 Základní vzory: Vícekteré instance s a priori znalostmi v době návrhu
    5.4 Základní vzory: Vícekteré instance s a priori znalostmi v době běhu
    5.5 Základní vzory: Vícekteré instance bez a priori znalostí v době běhu
    5.6 Základní vzory: Odkládaný výběr
    5.7 Základní vzory: Mezikrokové paralelní směrování
    5.8 Základní vzory: Milník
    5.9 Základní vzory: Zrušení činnosti
    5.10 Základní vzory: Zrušení případu

6 Simulace a provádění BPMN modelů
    6.1 Simulace procesových modelů
    6.2 Korespondence mezi BPMN a UML
    6.3 Nástroje pro BPMN

Všimněte si: Výše uvedené školení a mentoring probíhají interaktivně s využitím nástrojů pro obchodní modelování, aby bylo zajištěno dobré sledovatelnost mezi obchodními specifikacemi a jejich prováděním. Koncepty jsou nejprve vysvětleny pomocí základních příkladů, následovaných návrhy řešení vašich vlastních problémů. Po této relaci můžeme provést revizi a validaci vašich řešení dle potřeb.

 35 hodiny

Počet účastníků


Cena za účastníka

Reference (6)

Nadcházející kurzy

Související kategorie