Návrh Školení
Úvod
- Blender vs Autodesk 3ds Max vs Cinema 4D
- Přehled funkcí a výhod Blenderu
Začínáme
- Instalace Blenderu
- Základní koncepty modelování
- Navigace v uživatelském rozhraní
Základy úprav
- Typy editorů
- Přepínání mezi režimem úprav a objektovým režimem
- Vrcholy, hrany a stěny
- Úpravy mřížkových dat a objektů
Modelování mřížek
- Režimy modelování
- Struktura mřížek
- Přidávání primitivů
- Vybrávání a úpravy mřížek
- Data objektu, skupiny vrcholů a vlastní data
- UV mapování a unwrapping
- Analýza mřížek a retopológie
Sochování a barvení
- Povolení maskování výběru
- Použití nástroje kreslení
- Tvarování modelů v režimu sochování
- Adaptivní metody sochování
- Úpravy UV textur a obrázků
Renderování 3D scén
- Renderovací motory v Blenderu
- Eevee, Cycles a Workbench
- Použití kamer, světel a materiálů
- Shading uzly a správa barev
- Freestyle ne-fotorealistické (NPR) renderování
- Použití vrstev a průchodů
- Renderování a náhled animací
Export souborů
- Podporované formáty médií
- Export souborů do Alembicu
- Použití modulu Collada
- Export souborů jako USD, SVG a PDF
Řešení problémů
Shrnutí a další kroky
Požadavky
- Základní zkušenosti s používáním počítače
- Osnovitým známkám 3D modelování
Účastníci
- Umělci
- Vývojáři her
- Úplní začátečníci
Reference (3)
Seznámení se s programem
Peter - Coleg Cambria
Kurz - Blender: 3D Modeling Fundamentals
Přeloženo strojem
praktické příklady a řešení skutečných problémů (při vytváření reálných projektů, her atd.), tím myslím dobré praktiky a to, jak vypadá práce na reálném projektu
Michal Orlinski - relayr sp. z o.o.
Kurz - VR rapid prototyping in Unity3D for architecture showcasing
Přeloženo strojem
Obzvláště se mi líbilo, že jsme zodpověděli všechny předem připravené otázky; také 90minutový výzva na vytvoření malé hry na konci byla skvělá zábava!
Peter Melchart - Greentube IES GmbH
Kurz - Unity: Developing 3D Games with C# and Javascript
Přeloženo strojem