Návrh Školení
Úvod
- Blender vs Autodesk 3ds Max vs Cinema 4D
- Přehled funkcí a výhod Blenderu
Začínáme
- Instalace Blenderu
- Základní modelovací koncepty
- Navigace v uživatelském rozhraní
Základy úprav
- Typy editoreů
- Přepínání mezi režimem úprav a objektovým režimem
- Vrcholy, hrany a stěny
- Úprava síťových dat a objektů
Modelování sítí
- Režimy modelování
- Strukturování sítí
- Přidávání primitivů
- Výběr a úprava sítí
- Data objektu, skupiny vrcholů a vlastní data
- UV mapy a odvíjení
- Analýza sítí a retopologie
Sochaření a malování
- Povolení maskování výběru
- Použití nástroje štětce
- Tvarování modelů ve režimu sochaření
- Adaptivní metody sochaření
- Úprava UV textur a obrázků
Vykreslování 3D scén
- Vyčerpy vykreslovacích motorů v Blenderu
- Eevee, Cycles a Workbench
- Použití kamer, světel a materiálů
- Vrstvy stínovacích uzlů a správa barev
- Freestyle ne-fotorealistické (NPR) vykreslování
- Použití vrstev a průchodů
- Vyčerpy animací a náhledy
Export souborů
- Podporované formáty médií
- Export souborů do Alembicu
- Použití modulu Collada
- Export souborů jako USD, SVG a PDF
Řešení problémů
Shrnutí a další kroky
Požadavky
- Základní zkušenosti s používáním počítače
- Opačenost v 3D modelování
Cílová skupina
- Umělci
- Vývojáři her
- Úplní začátečníci
Reference (3)
Learning about the software
Peter - Coleg Cambria
Kurz - Blender: 3D Modeling Fundamentals
praktické příklady a řešení reálných problémů (při tvorbě reálných projektů, her atd.), mám na mysli dobrou praxi a jak vypadá skutečná práce na projektu
Michal Orlinski - relayr sp. z o.o.
Kurz - VR rapid prototyping in Unity3D for architecture showcasing
Přeloženo strojem
I liked the fact the all the questions we prepared beforehand were answered; also the 90 minute challenge to create a little game at the end was a good fun!