Návrh Školení

Úvod a aktuální stav ARToolKitu

  • Historie a vývoj do artoolkitX, open-source údržba
  • Markerové vs. přirozená detekce znaků, podpora čárových kódů
  • Podporované platformy (Android, iOS, desktop) a integrační pluginy (Unity, OpenSceneGraph)

Nastavení prostředí

  • Instalace artoolkitX, SDK pro mobilní platformy
  • Nastavení integrace s Unity nebo OpenSceneGraph
  • Konfigurace oprávnění k použití kamery, GPS, kompasu a přístupu k souborům

Markery, kalibrace & přirozená detekce znaků (NFT)

  • Vytváření a používání čtvercových markerů a čárových kódů
  • Přirozená detekce znaků (NFT): principy a pracovní postupy
  • Kalibrace kamery, korekce zkreslení, podpora stereo kamery

Překrytí virtuálního obsahu & vykreslování (rendering)

  • Překrývání 2D a 3D obsahu přes živý záznam z kamery
  • Osvetlení, zakrytí a základy šader pro realistické vykreslování (rendering)
  • Výkonnostní aspekty na mobilu: optimalizace snímeků za sekundu (FPS) a využití paměti

Integrace sénzorů & externích vstupů

  • Použití dat z GPS a kompasu pro orientaci AR obsahu ve skutečném světě
  • Přístup k vlastnostem kamery, rozpoznávání ohniskové vzdálenosti a kalibrace sénzoru
  • Integrace s OpenCV pro předzpracování a zlepšení obrázků (např. filtrování, stabilizaci)

Použití externích enginů (Unity / OpenSceneGraph)

  • Nastavení projektu v Unity s pluginem ARToolKitu
  • Synchronizace dat detekce markerů/NFT z ARToolKitu do scén Unity
  • Použití OpenSceneGraph pro pokročilé vykreslování (rendering) nebo GPU-založený 3D obsah

Řešení problémů, optimalizace & nasazení aplikací

  • Běžné problémy: osvetlení, neúspěšná detekce markerů, zpoždění
  • Optimalizace pro mobil: velikosti textur, vícevláknový výkon, využití paměti
  • Balení aplikací pro Android / iOS, testování na skutečných zařízeních, nástroje pro ladění (debugging)

Shrnutí a další kroky

Požadavky

  • Zkušenosti s programováním v jakémkoli jazyce
  • Základní znalost 3D grafiky nebo konceptů vykreslování
  • Ovládání nastavení vývojového prostředí pro mobilní platformy

Cílová skupina

  • Vývojáři mobilních a AR aplikací
  • Inženýři počítačového zpracování obrazu
  • Vývojáři interaktivních médií
 7 hodiny

Počet účastníků


Cena za účastníka

Reference (5)

Nadcházející kurzy

Související kategorie