Návrh Školení
Úvod a aktuální stav ARToolKitu
- Historie a vývoj do artoolkitX, open-source údržba
- Markerové vs. přirozená detekce znaků, podpora čárových kódů
- Podporované platformy (Android, iOS, desktop) a integrační pluginy (Unity, OpenSceneGraph)
Nastavení prostředí
- Instalace artoolkitX, SDK pro mobilní platformy
- Nastavení integrace s Unity nebo OpenSceneGraph
- Konfigurace oprávnění k použití kamery, GPS, kompasu a přístupu k souborům
Markery, kalibrace & přirozená detekce znaků (NFT)
- Vytváření a používání čtvercových markerů a čárových kódů
- Přirozená detekce znaků (NFT): principy a pracovní postupy
- Kalibrace kamery, korekce zkreslení, podpora stereo kamery
Překrytí virtuálního obsahu & vykreslování (rendering)
- Překrývání 2D a 3D obsahu přes živý záznam z kamery
- Osvetlení, zakrytí a základy šader pro realistické vykreslování (rendering)
- Výkonnostní aspekty na mobilu: optimalizace snímeků za sekundu (FPS) a využití paměti
Integrace sénzorů & externích vstupů
- Použití dat z GPS a kompasu pro orientaci AR obsahu ve skutečném světě
- Přístup k vlastnostem kamery, rozpoznávání ohniskové vzdálenosti a kalibrace sénzoru
- Integrace s OpenCV pro předzpracování a zlepšení obrázků (např. filtrování, stabilizaci)
Použití externích enginů (Unity / OpenSceneGraph)
- Nastavení projektu v Unity s pluginem ARToolKitu
- Synchronizace dat detekce markerů/NFT z ARToolKitu do scén Unity
- Použití OpenSceneGraph pro pokročilé vykreslování (rendering) nebo GPU-založený 3D obsah
Řešení problémů, optimalizace & nasazení aplikací
- Běžné problémy: osvetlení, neúspěšná detekce markerů, zpoždění
- Optimalizace pro mobil: velikosti textur, vícevláknový výkon, využití paměti
- Balení aplikací pro Android / iOS, testování na skutečných zařízeních, nástroje pro ladění (debugging)
Shrnutí a další kroky
Požadavky
- Zkušenosti s programováním v jakémkoli jazyce
- Základní znalost 3D grafiky nebo konceptů vykreslování
- Ovládání nastavení vývojového prostředí pro mobilní platformy
Cílová skupina
- Vývojáři mobilních a AR aplikací
- Inženýři počítačového zpracování obrazu
- Vývojáři interaktivních médií
Reference (5)
Velmi užitečné doplňkové informace
Grzegorz - Comp S.A.
Kurz - BLoC Pattern
Přeloženo strojem
Edward je úžasný facilitátor
Zibusiso Ncube - Agricatural Research Council
Kurz - Ionic 4 and Angular for Developers
Přeloženo strojem
Miguel's knowledge of the subject was extensive. He made the training easy to understand and the flow was balanced; adding on to each section with new features as needed. He covered everything that was asked and answered each and every question thoroughly. It was a very pleasant experience.
Paul Coaton - SEMPCheck Services
Kurz - Flutter Development Bootcamp with Dart
The trainer was enthusiastic, kind, and loved the topic
Isaac Murphy - Royal New Zealand Airforce
Kurz - Build Native iOS and Android Apps with Flutter
Learning the steps required to implement the MVVM model.