award icon svg Certificate

Návrh Školení

Úvod

  • Informace o zkoušce
  • Přehled materiálů
  • Seznam certifikovaných profesionálů OMG
  • Účast na zkoušce (online nebo v testovacím centru)

Proč modelujeme

  • Hodnota modelování
  • Kdy modelujeme?
  • Kdy nemodelujeme?
  • Astrakce
  • Úvod do MDA (Model-Driven Architecture)
  • Domaový model
  • Analyza hodnoty modelu

Diagram tříd

Běžná struktura

  • Typ
  • Závislost
  • Název prostoru (Namespace)
  • Sichtnost (VisibilityKind - public, private, protected)
  • Víceinstančnost (MultiplicityElement)
  • Omezující podmínka (Constraint)
  • Poznámka (Comment)

Jednoduché třídy

  • Primitivní typ (PrimitiveType)
  • Datový typ (DataType)
  • Výčet (Enumeration)
  • Hodnota výčtu (EnumerationLiteral)
  • Rozhraní (Interface)
  • Implementace rozhraní (InterfaceRealization)
  • Signál (Signal)
  • Přijetí signálu (Reception)

Složené třídy

  • Aso ciace (Association)
  • Třída (Class)

Klasifikace

  • Generalizace
  • Funkce (Feature)
  • Strukturní funkce (Structural Feature)
  • Chování (Behavioral Feature)
  • Vlastnost (Property)
  • Operace (Operation)
  • Parametr
  • Druh agregace (AggregationKind - Kompozice, Agregace)

Hodnoty

  • Booleovská hodnota (LiteralBoolean)
  • Celé číslo (LiteralInteger)
  • Reálné číslo (LiteralReal)
  • Nekonečno (LiteralUnlimitedNatural)
  • Nulová hodnota (LiteralNull)
  • Řetězec (LiteralString)
  • Kryptografický výraz (Opaque Expression)

Diagram objektů

  • Předpis instance (InstanceSpecification)
  • Slot

Diagram balíčků

Balíčky

  • Balíček (Package)
  • Import balíčku (PackageImport)

Diagram použití

Použití

  • Použití (UseCase)
  • Aktor
  • Zahrnutí (Include)

Diagram aktivit

Aktivity

  • Aktivita
  • Konečný uzel aktivity (ActivityFinalNode)
  • Parametrický uzel aktivity (ActivityParameterNode)
  • Ovládací tok (ControlFlow)
  • Počáteční uzel (InitialNode)
  • Rozcestník rozhodování (DecisionNode)
  • Konec toku (FlowFinalNode)
  • Uzel větvení (ForkNode)
  • Uzel spojení (JoinNode)
  • Uzel sloučení (MergeNode)
  • Tok objektů (ObjectFlow)
  • Objektový uzel (ObjectNode)

Akce

  • Akce
  • Akce volání chování (CallBehaviorAction)
  • Akce volání operace (CallOperationAction)
  • Akce odeslání signálu (SendSignalAction)
  • Akce přijetí události (AcceptEventAction)
  • Pína (Pin)
  • Vstupní pína, výstupní pína (InputPin, OutputPin)
  • Neprůhledná akce (OpaqueAction)

Diagram sekvencí

Interakce

  • Interakce
  • Záznam výskytu (OccurrenceSpecification)
  • Specifikace provedení (ExecutionSpecification)
  • Výskyt provedení (ExecutionOccurrenceSpecification)
  • Výskyt zániku (DestructionOccurrenceSpecification)
  • Životní čára (Lifeline)
  • Zpráva
  • Záznam výskytu zprávy (MessageOccurrenceSpecification)
  • Druh zprávy (MessageSort)
  • Konec zprávy (MessageEnd)

Běžné chování

  • Událost volání (CallEvent)
  • Signálová událost (SignalEvent)
  • Příčina (Trigger)
  • Neprůhledné chování (OpaqueBehavior)

Diagram stavového automatu

Stavové automaty

  • Stavový automat (StateMachine)
  • Stav
  • Přechod
  • Pseudo-stav: volba, křižovatka, počáteční
  • Koncový stav (FinalState)

Požadavky

Vyžaduje se znalost základních konceptů objektově orientovaného programování nebo základní znalost UML.

 21 hodiny

Počet účastníků


Cena za účastníka

Reference (7)

Nadcházející kurzy

Související kategorie