award icon svg Certificate

Návrh Školení

Úvod

  • Informace o zkoušce
  • Pokrytí témat
  • Seznam certifikovaných profesionálů OMG
  • Sdílení zkoušky (online nebo v testovacím centru)

Proč modelujeme

  • Hodnota modelování
  • Kdy modelujeme?
  • Kdy neemodelujeme?
  • Abstrakce
  • Úvod do MDA (Model-Driven Architecture)
  • Domaínový model
  • Analyza hodnoty modelu

Třídy Diagram

Běžná struktura

  • Typ
  • Závislost
  • Název prostoru (Namespace)
  • Typ viditelnosti (VisibilityKind) - veřejné, privátní, chráněné
  • Prvek násobnosti (MultiplicityElement)
  • Omezení (Constraint)
  • Poznámka (Comment)

Jednoduché třídění

  • Primitivní typ (PrimitiveType)
  • Datový typ (DataType)
  • Výčet (Enumeration)
  • Hodnota výčtu (EnumerationLiteral)
  • Rozhraní (Interface)
  • Realizace rozhraní (InterfaceRealization)
  • Sigнал (Signal)
  • Příjem (Reception)

Strukturované třídění

  • Asociace (Association)
  • Třída (Class)

Klasifikace

  • Generalizace (Generalization)
  • Vlastnost (Feature)
  • Strukturní vlastnost (Structural Feature)
  • Chování (Behavioral Feature)
  • Vlastnost (Property)
  • Operace (Operation)
  • Parametr (Parameter)
  • Druh agregace (AggregationKind) - kompozice, agregace

Hodnoty

  • Booleová hodnota (LiteralBoolean)
  • Celé číslo (LiteralInteger)
  • Reálné číslo (LiteralReal)
  • Nekonečné přirozené číslo (LiteralUnlimitedNatural)
  • Nulová hodnota (LiteralNull)
  • Řetězec (LiteralString)
  • Nespecifikovaný výraz (Opaque Expression)

Diagram objektů

  • Specifikace instance (InstanceSpecification)
  • Pole (Slot)

Diagram balíčků

Balíčky

  • Balíček (Package)
  • Import balíčku (PackageImport)

Diagram případů použití

Případy použití

  • Případ použití (UseCase)
  • Aktér (Actor)
  • Zahrnutí (Include)

Diagram aktivit

Aktivity

  • Aktivita (Activity)
  • Konečný uzel aktivity (ActivityFinalNode)
  • Vstupní nebo výstupní uzel parametru (ActivityParameterNode)
  • Řídicí tok (ControlFlow)
  • Počáteční uzel (InitialNode)
  • Rozsudek (DecisionNode)
  • Konečný uzel toku (FlowFinalNode)
  • Vícecestový větvení (ForkNode)
  • Jednotlivá spojení (JoinNode)
  • Spojení (MergeNode)
  • Tok objektů (ObjectFlow)
  • Uzel objektu (ObjectNode)

Akce

  • Akce (Action)
  • Akce volání chování (CallBehaviorAction)
  • Akce volání operace (CallOperationAction)
  • Akce odeslání signálu (SendSignalAction)
  • Akce přijetí události (AcceptEventAction)
  • Vstupní nebo výstupní pin (Pin, InputPin, OutputPin)
  • Nespecifikovaná akce (OpaqueAction)

Diagram sekvencí

Interakce

  • Interakce (Interaction)
  • Specifikace výskytu (OccurrenceSpecification)
  • Specifikace provedení (ExecutionSpecification)
  • Specifikace provedeného výskytu (ExecutionOccurrenceSpecification)
  • Specifikace destrukce (DestructionOccurrenceSpecification)
  • Lifeline
  • Zpráva (Message)
  • Specifikace zprávy (MessageOccurrenceSpecification)
  • Třída zpráv (MessageSort)
  • Konec zprávy (MessageEnd)

Běžné chování

  • Volání události (CallEvent)
  • Signální událost (SignalEvent)
  • Pohlašovací mechanismus (Trigger)
  • Nespecifikované chování (OpaqueBehavior)

Diagram stavů

Stavové automaty

  • Stavový automat (StateMachine)
  • Stav (State)
  • Přechod (Transition)
  • Fiktivní stavy: výběr, křížovatka, počáteční
  • Konečný stav (FinalState)

Požadavky

Pochopení základních konceptů objektově orientovaného programování nebo znalost UML je požadováno.

 21 hodiny

Počet účastníků


Cena za účastníka

Reference (7)

Nadcházející kurzy

Související kategorie