Návrh Školení

Úvod

  • Co je programování a proč na tom měl člověk zaostávat
  • Dějiny programování
  • Příležitost automatizace úkolů pomocí software
  • Role programátora a počítače ve firmě
  • Programování dnes: vývoj současných trhových trendů
  • Deklarativní a imperativní programování. Jak nebo Co?
  • Turingova stroj
  • Konsolidace, kompilace a interpretace "na místě".

Přehled problémů logiky a Booleové algebry

  • predicate
  • logické věty
  • tavologie
  • Booleova algebra

První program

  • strukturálně
  • funkčně
  • objektově
  • A jak jinak?

Jednoduché typy

  • Reprezentace řetězců
  • Celá čísla
  • Čísla s plovoucí desetinnou čárkou
  • Booleovské typy
  • Typ Null
  • Prázdný nebo nainicializovaný
  • Silné a slabé typování

Datové struktury

  • Koncepce FIFO a FILO
  • Zásobníky
  • Fronty
  • Deklarace polí a seznamů
  • Indexování
  • Mapy
  • Záznamy
  • Stromy

Operátory

  • Přiřazovací operátory.
  • Aritmetické operátory.
  • Srovnavací operátory
  • A srovnání hodnot v různých jazycích
  • Bitové operace
  • Konkatenace
  • Operátory inkrementu a dekrementu
  • Nejčastější chyby

Ovládání programu

  • Příkazy if, if else
  • Příkazy goto, diskuse o problémech s použitím.
  • Příkaz switch
  • Cykly for, for-in
  • Cykly while, do-while
  • Cyklus foreach
  • Zastavení cyklu

Vytváření opakovaně použitelného kódu

  • Funkční programování
  • Orientace na objekty

Funkční paradigma programování

  • Co je funkce
  • Funkce a procedura
  • Základy lambda kalkulu
  • Parametry funkcí
  • Návratové hodnoty
  • Funkce jako parametry
  • Anonymní funkce
  • Zavřeniny (closures)
  • Rekurze

Paradigma objektově orientovaného programování

  • Představlení entit z reálného světa, filozofie, ontologie
  • Rozhodnutí o tom, co chcete mít za objekt nebo jiný typ
  • Deklarace tříd
  • Vytváření instancí tříd
  • Pole, stav objektu
  • Metody, chování objektu
  • Astrakce
  • Encapsulace
  • Dědičnost
  • Polymorfismus
  • Asociace a agregace
  • Delegování a separace vztahů mezi objekty
  • Moduly, balíčky a knihovny
  • Sdílení API
  • Popis a programování vztahů mezi třídami
  • Programování z podnikového pohledu

Dobrý programátorský zvyk

  • Láskyplné pasti a běžné chyby
  • Překlad vysoké úrovně kódu do nízké úrovně
  • Optimalizace kódu
  • KISS princip (Keep It Simple, Stupid)
  • DRY princip (Don't Repeat Yourself)
  • Princip „Hůře je lépe“
  • Oddělení abstrakce od implementace
  • Metody detekce logických chyb v programu
  • Konvence pojmenovávání
  • Komentování kódu
  • Měřítky softwaru

Přehled těchto technologií a jazyků

  • Oblast použití těchto jazyků
  • Hlavní vlastnosti jazyka
  • Perspektivy rozvoje
  • Budoucí směry vývoje: algoritmické, optimalizace kódu, implementace vzorů, designových vzorů, architektonických vzorů, analytických standardů
  • Zjednodušení struktury ovládání - použití umělé inteligence a automatizovaného rozhodování
  • Kterou platformu zvolit? Individuální poradenství
 35 hodiny

Počet účastníků


Cena za účastníka

Reference (5)

Nadcházející kurzy

Související kategorie