Návrh Školení
Den 1
Úvod
Kvalitní a standardizované pojmenování
-názvy balíčků, souborů, tříd, metod a funkcí stejně jako proměnných musí mít smysluplné názvy odvozené z jejich účelu
-měly by být čitelné
-měly by být hledatelné
-zvažte obor názvů, který generujeme; dává smysl?
Třídy, objekty a datové struktury
-existuje rozdíl mezi objekty, které něco dělají, a strukturami, které jednoduše obsahují data
-kdy použít datové struktury a proč
-kdy použít objekty a proč
-OOD a abstrakce
-gettery/settery a proč je používat
-lepší je mít mnoho malých tříd s mnoha malými metodami a funkcemi
Kvalitní komentáře
-existují dobré i špatné komentáře;
-potřebujeme vědět, jak generovat kvalitní komentáře a zapomenout na zbytek
Den 2
Funkce
-jedna věc pouze
-malé
-argumenty (dobré a špatné)
-nedbalé vedlejší účinky
Obsluha chyb
-kdy zpracovat chyby, kdy je nechat vystoupat nahoru
-pokud zpracujeme výjimku, co s ní uděláme a proč
-vlastní třídy pro obsluhu chyb
Formátování kódu: jak lépe formátovat kód
Test-Driven Design: Otevřená diskuse o ideji Uncle Boba, že programy by měly být TDD
Požadavky
Pro účast na tomto kurzu nejsou požadovány žádné specifické předpoklady.
Reference (2)
The teacher addressed many relevant topics for clean coding with practical examples.
Ben van Oeveren - Movella
Kurz - Clean Code
I really liked that there were a lot of practical exercises in which you could put the learned immediately into action.