Návrh Školení

O co vlastně jde – pokusit se definovat pojem změny

    Definice změn Co to znamená řídit změnu? Jaký je smysl toho všeho – o faktorech, které spouštějí potřebu změn v organizaci Jak se s tím vypořádat? - různé modely přístupů ke změnám ve firmě

Změnu dělají lidé – psychologické aspekty změny

    Změna – příležitost nebo nutnost? O neexistujícím hrozném drakovi - strach a stereotypy ohledně změn Jdeme do boje - připravujeme lidi na změny Specifičnost a role komunikace v situaci zavádění změn

Je to již – kdy jsme připraveni na změnu?

    Opravdu už???????? o vnitřních a vnějších důvodech změn Možná je lepší ne... o různých typech odporu ke změnám, jejich rozpoznání a jak je překonat Když se přehnaně bojíme - Albee a jeho model chápání a snižování stresu Pro a proti - když jsme reagovat na změny pozitivně, i když negativně

Organizace je jako člověk - vyvíjí se - návrh analýzy vývoje organizace podle Greinera)

    Etapy organizačního rozvoje v Greinerově modelu Manuál změn - tipy pro ty, kteří uvádějí, jak reagovat a řídit v jednotlivých fázích

Sebemotivace, pozitivní postoje a kreativita v procesu zavádění a řízení změn

    Změna začíná v nás - o rozpoznání vlastních emocí, postojů a reakcí na změnu. Vždy to můžete udělat jinak - hledat nová řešení ve známých situacích

Jak na to krok za krokem - tedy fáze řízení změn:

    Stanovení celkového organizačního cíle, Váha a velikost změny, Změna a organizační kultura společnosti, Varovné signály – potřeba identifikovat kritická omezení.

Vytvoření projektu změny, který zahrnuje:

    Krok za krokem - rozdělení na etapy, Kdo je kdo - t.j. oddělení funkcí, Může to být jinak - povědomí o možném poklesu motivace, Pozorování a hodnocení - metody sledování a měření výsledků

Vůdci, veďte cestu!!! roli lídra v procesu změny

    Role lídra tváří v tvář změně Výběr nástrojů a stylů řízení v situaci změny Může být kdokoliv lídrem změny - kompetenční profil lídra změny

Sám nebo ve skupině? – o zapojení zaměstnanců do procesu změny – Druckerův model.

    Co jsme nečekali - o náhlém úspěchu, neúspěchu nebo vnějších událostech, Svět představ a skutečný svět - o rozporuplnosti očekávání a faktů, Proces změny jako indikátor potřeby inovace Náhlá smrt nebo úsměv štěstí? - změny, které každého překvapí.

Efektivní vliv vedoucího změny

    Jak budovat důvěru a přijetí organizačních změn Přesvědčování, tj. přesvědčování lidí ke změně Ovlivňování lidí v situaci změny - model K. Barnese a R. Cialdiniho
 14 hodiny

Počet účastníků



Price per participant

Související kurzy

Strategic Development: Thinking, Planning, Management and Leadership

35 hodiny

Související kategorie