Návrh Školení

O co vlastně jde – pokusit se definovat pojem změny

  • Definice změny
  • Co to znamená řídit změnu?
  • Proč to všechno – o faktorech způsobujících potřebu změn v organizaci
  • Jak to zvládnout? - různé modely přístupů ke změnám ve firmě

Změnu dělají lidé – psychologické aspekty změny

  • Změna – příležitost nebo nutnost?
  • O neexistujícím hrozném drakovi - strachu a stereotypech o změně
  • Jdeme do boje – připravujeme lidi na změnu
  • Specifika a role komunikace v situaci zavádění změny

Je to již – kdy jsme připraveni na změnu?

  • Opravdu už???????? o vnitřních a vnějších důvodech změny
  • Možná je lepší ne... o různých typech odporu ke změně, jak je rozpoznat a jak je překonat
  • Když se příliš bojíme – Albee a jeho model porozumění a snižování stresu
  • Pro a proti – kdy na změny reagujeme pozitivně a kdy negativně

Organizace je jako člověk - vyvíjí se - návrh analýzy vývoje organizace podle Greinera)

  • Etapy rozvoje organizace v Greinerově modelu
  • Změna návodu k obsluze - tipy pro zavádějící, jak reagovat a řídit v jednotlivých fázích

Sebemotivace, pozitivní postoje a kreativita v procesu zavádění a řízení změn

  • Změna začíná v nás – o rozpoznání vlastních emocí, postojů, postojů a reakcí na změnu
  • Vždy existuje jiná cesta – hledání nových řešení ve známých situacích

Jak na to krok za krokem - tedy fáze řízení změn:

  • Stanovení celkového organizačního cíle,
  • hmotnost a velikost změny,
  • Změna a organizační kultura společnosti,
  • Varovné signály – potřeba identifikovat kritická omezení.

Vytvoření projektu změny, který zahrnuje:

  • Krok za krokem - rozdělení na etapy,
  • Kdo je kdo - oddělení funkcí,
  • Může to být různé - povědomí o možném poklesu motivace,
  • Pozorování a hodnocení - metody sledování a měření výsledků

Vůdci, veďte cestu!!! roli lídra v procesu změny

  • Role lídra tváří v tvář změnám
  • Výběr nástrojů a stylů řízení v situaci změny
  • Může být každý vedoucím změny - kompetenční profil vedoucího změny

Sám nebo ve skupině? – o zapojení zaměstnanců do procesu změny – Druckerův model.

  • Co jsme nečekali - o náhlém úspěchu, neúspěchu nebo vnějších událostech,
  • Svět představ a skutečný svět - o rozporuplnosti očekávání a faktů,
  • Proces změny jako indikátor potřeby inovací
  • Náhlá smrt nebo úsměv štěstí? - změny, které každého překvapí.

Efektivní vliv vedoucího změny

  • Jak vybudovat důvěru a přijetí organizačních změn
  • Přesvědčování, tedy přesvědčování lidí ke změně
  • Ovlivňování lidí v situaci změny - model K. Barnese a R. Cialdiniho

Požadavky

The course is general in nature and participation in it does not require specialist knowledge

 14 hodiny

Počet účastníků


Price per participant

Reference (3)

Upcoming Courses

Související kategorie