Návrh Školení

Úvod

  • Co je Android?
  • Android SDK
  • Android JVM
  • Software Stack
  • Vývojové nástroje (ADT)
  • Uživatelské rozhraní
  • Instalace vývojových nástrojů
  • Content Providers
  • Servisy
  • Intenty
  • Aktivity
  • Zobrazení (Views)
  • Konfigurační soubor
  • Jednoduchá aplikace "Hello World"
  • Aplikační artefakty
  • Nástroj pro balení aktivů (Asset Packaging Tool)
  • Vstupní bod aktivity
  • Intent
  • Zavolání jiných aktivit
  • Stack aktivit
  • Pozastavené a zastavené aktivity
  • Databáze SQLite
  • Správa systému
  • Odelehlé procesy
  • Komponentová a integrační architektura

Aplikační zdroje

  • Úvod
  • Co jsou zdroje?
  • Textové zdroje (String Resources)
  • Rozložení (Layout Resources)
  • Vzorový kód
  • Syntaxe odkazů na zdroje
  • Kompilované zdroje
  • Kompilované soubory animací
  • Kompilované bitmapy
  • Kompilovaná definice UI zobrazení
  • Kompilované pole (Arrays)
  • Kompilované barvy (Colors)
  • Kompilované texty (Strings)
  • Kompilované styly (Styles)
  • Kompilované libovolné nezpracované soubory XML
  • Nekompilované zdroje
  • Soubor .apk
  • Aktivo (Assets)
  • Struktura složek aktiv a zdrojů

Koncepce Intenty

  • Úvod
  • Filtr intenty (Intent Filter)
  • Použití intenty k spuštění aktivity
  • Dostupné intenty v Androidu
  • Vzorový kód
  • Kategorie intenty (Intent Categories)
  • Pozdější běhová vazba (Late Run-Time Binding)
  • Použití intenty ke spuštění servisu
  • Broadcast Receivers
  • Struktura objektu intentu (The Intent Object Structure)
  • Jméno komponenty intentu (The Intent Component Name)
  • Akce intenty (The Intent Action)
  • Data intenty (The Intent Data)
  • Kategorie intenty (The Intent Category)
  • Přílohy intenty (The Intent Extras)
  • Vlajky intenty (The Intent Flags)
  • Rozlišování intenty (Intents Resolution)
  • Struktura filtru intenty (Intent Filter Structure)
  • Test akce
  • Test kategorie
  • Test dat
  • Několik shod (Multiple Matches)
  • Předdefinované intenty v Androidu
  • Vzorky

Kontroly uživatelského rozhraní

  • Úvod
  • Vzorový kód GUI ve zdrojovém kódu
  • Vzorový kód GUI v XML
  • Vzorový kód GUI v XML a zdrojovém kódu
  • TextView
  • Vzorek TextView
  • Vzorek stylu TextView
  • EditText
  • Vzorek EditText
  • AutoCompleteTextView
  • Vzorek AutoCompleteTextView
  • MultiAutoCompleteTextView
  • Vzorek MultiAutoCompleteTextView
  • Tlačítko (Button)
  • Vzorek tlačítka
  • Obrázkové tlačítko (ImageButton)
  • Vzorek obrázkového tlačítka
  • Přepínací tlačítko (ToggleButton)
  • Vzorek přepínacího tlačítka
  • Ovládací prvek CheckBox
  • Vzorek ovládacího prvku CheckBox
  • Ovládací prvek RadioButton
  • Vzorek ovládacího prvku RadioButton
  • ListView
  • Vzorek ListView
  • Ovládací prvek GridView
  • Vzorek ovládacího prvku GridView
  • Kontroly data a času (Date & Time Controls)
  • Galerie (Gallery Controller)
  • MapView
  • WebView

Správce rozložení (Layout Managers)

  • Úvod
  • LinearLayout
  • Váha rozložení (Layout Weight)
  • Těžiště (Gravity)
  • Vzorky
  • TableLayout
  • Vlastnosti polévkování (Padding Properties)
  • RelativeLayout
  • AbsoluteLayout
  • FrameLayout
  • TabsHost

Nabídky a dialogy (Menus and Dialogs)

  • Úvod
  • Rozhraní nabídky (Menu Interface)
  • Rozhraní položky nabídky (MenuItem Interface)
  • Rozhraní podnabídky (SubMenu Interface)
  • Skupiny položek nabídky (Menu Items Group)
  • Atributy položek nabídky (Menu Items Attributes)
  • Kontejnerové položky nabídky (Container Menu Items)
  • Položky systémové nabídky (System Menu Items)
  • Druhé položky nabídky (Secondary Menu Items)
  • Alternativní položky nabídky (Alternative Menu Items)
  • Vytváření nabídek
  • Vzorek
  • Skupiny položek nabídky (Menu Items Groups)
  • Zpracování událostí položek nabídky (Menu Items Events Handling)
  • Přepsání callback funkce (Overriding Callback Function)
  • Definice posluchače (Define Listener)
  • Použití intenty (Using Intents)
  • Rozšířená nabídka (Expanded Menu)
  • Nabídky s ikonami (Icon Menus)
  • Podnabídky (Sub Menus)
  • Systémové nabídky (System Menus)
  • Kontextové nabídky (Context Menus)
  • Vzorky
  • Zpracování událostí nabídek (Handling Menu Events)
  • Vytváření nabídek pomocí XML (Creating Menu using XML)
  • Alert Dialog
  • Prompt Dialog
  • Vzorky

Dotykové obrazovky (Touchscreens)

  • Úvod
  • Pohybové události (Motion Events)
  • Pořadí událostí (Events Sequences)
  • Zpracování událostí (Events Handling)
  • Metoda zpracování (Handling Method)
  • Vzorky

Definice stylu (Style Definition)

  • Úvod
  • Definice stylu (Style Definition)
  • Vzorky
  • Dědičnost definic stylů (Style Definitions Inheritance)
  • Vlastnosti stylů (Style Properties)
  • Definice motivu (Theme Definition)
  • Předdefinované motivy
  • Dědičnost předdefinovaných motivů (Inherit Predefined Theme)
  • Vývoj aplikace widgetů (App Widgets Development)
  • Přehled aplikace widgetů (App Widgets Overview)
  • Praktické vzorky
  • Základní struktura aplikace widgetu (Basic App Widget Structure)
  • Konfigurační aktivita (Configuration Activity)
  • Pokyny k návrhu (Design Guidelines)

Lokalizační služby (Location Based Services)

  • Úvod
  • Klíč mapy (The Map Key)
  • Signatura MD-5 (The MD-5 Signature)
  • Klíč Google Maps (Google Maps Key)
  • Potřebné oprávnění (Required Permissions)
  • Vzorový kód
  • Správce mapy (The Map Controller)
  • Vzorový kód
  • Překrytí map (Maps Overlays)
  • Vzorový kód
  • Třída Geocoder
  • Třída Address
  • Třída LocationManager
  • Rozhraní LocationListener
  • Služba ladícího monitoru (The Debug Monitor Service - DMS)

Webové služby (Web Services)

  • Úvod
  • Třída HttpClient
  • Třída HttpGet
  • Třída HttpPost
  • Třída HttpResponse
  • Vzorový kód
  • HTTP GET požadavek (HTTP Get Request)
  • HTTP POST požadavek (HTTP Post Request)
  • Vzorový kód
  • Výjimky timeoutu (Timeout Exceptions)
  • Konflikty vláken (Threading Issues)

Servisy Androidu (Android Services)

  • Úvod
  • Vytváření servisů (Creating Services)
  • Třída Service
  • Pozadíové úkoly (Background Tasks)
  • Komunikace mezi procesy (Inter Process Communication)
  • Odelehlá implementace (Separated Implementation)
  • Lokální servis a vzdálený servis (Local ServiceRemote Services)
  • Kompilátor AIDL
  • Vytváření vzdáleného servisu a jeho použití (Creating Remote ServiceUsing Remote Service)
  • Vzorky

Multimediální framework (Media Framework)

  • Úvod
  • Přehrávání zvuku (Playing Audio)
  • Přehrávání videa (Playing Video)
  • Jednoduchá ukázka MP3 přehrávače (Simple MP3 Player Demo)
  • Jednoduchá ukázka video přehrávače (Simple Video Player Demo)

Základní model bezpečnosti Androidu (Android Security Model)

  • Úvod
  • Nasazení (Deployment)
  • Nástroj keytool
  • Nástroj jarsigner
  • Nasazení pomocí Eclipse (Deployment using Eclipse)
  • Odelehlé procesy (Separated Processes)
  • Deklarativní model oprávnění (Declarative Permission Model)

Grafika a animace (Graphics Animation)

  • Úvod
  • Ramková animace (Frame by Frame Animation)
  • Vzorový kód
  • Tween animace (Tween Animation)
  • Vzorové ukázky

Základní grafika (Basic Graphics)

  • Úvod
  • Astraktní třída Drawable
  • Vzorový kód
  • Astraktní třída ShapeDrawable
  • Vzorový kód

Grafika OpenGL (OpenGL Graphics)

  • Úvod
  • Metoda glVertexPointer
  • Metoda glDrawElements
  • Vzorový kód

Přizpůsobené zobrazení (Customized Views)

  • Úvod
  • Přizpůsobený indikátor průběhu (Customized Progress Bar)
  • Model View Controller

Vláknové struktury Androidu (Android Threads)

  • Úvod
  • Hlavní vlákno uživatelského rozhraní (The UI Thread)
  • Jednovláknová pravidla (The Single Thread Rule)
  • Metoda runOnUiThread
  • Metoda post
  • Metoda postDelayed
  • Třída Handler
  • Pomocná třída AsyncTask
  • Odesílání zpráv do handleru (Sending Messages to Handler)
  • Pozorování pozadíových vláken (Background Threads Caveats)

Zivotní cyklus aplikace (Application Life Cycle)

  • Úvod
  • Metody životního cyklu aktivity (Activity Life Cycle Methods)
  • Metody onStart() a onResume()
  • Metody onPause() a onStope()
  • Návrat zpět do předchozí aktivity (Return Back to Previous Activity)
  • Metody onStop() a onDestroy()
  • Metoda onCreate()
  • Metoda onPause()

Databáze SQLite

  • Úvod
  • Implementace SQLite (SQLite Implementation)
  • Třída SQLiteOpenHelper
  • Metoda onCreate()
  • Metoda onUpgrade()
  • Metoda onOpen()
  • Metoda getWriteableDatabase()
  • Metoda getReadableDatabase()
  • Třída SQLiteDatabase
  • Metoda execSQL()
  • Metoda insert()
  • Metoda delete()
  • Metoda rawQuery()
  • Vzorové ukázky
  • Metoda query()
  • Vzorové ukázky

Content Providers

  • Úvod
  • Vestavěné content providers v Androidu (Android Built-In Content Providers)
  • Databáze SQLite
  • Architektura content providerů (Content Providers Architecture)
  • Registrace content providerů (Content Providers Registration)
  • Přístup k content providerům v REST stylu (Content Providers REST Access)
  • Struktura URL pro content provider (Content Providers URL Structure)
  • MIME typy content providerů (Content Providers Mime Types)
  • Použití content provideru (Using Content Provider)
  • Získání a přidávání záznamů (Retrieving Records, Adding Records)
  • Objekt Cursor, objekt ContentValues()
  • Demo content provider
  • Vývoj content providerů (Developing Content Providers)
  • Vzorové ukázky
  • Třída SimpleCursorAdapter
  • Metoda onCreate()
  • Metoda query()
  • Metoda insert()
  • Metoda update()
  • Metoda delete()
  • Metoda getType()
  • Vzorové ukázky
  • Oznámení změn (Changes Notification)

Sdílené předvolby (Shared Preferences)

  • Úvod
  • Rozhraní SharedPreferences
  • Třída SharedPreferences.Editor
  • Vzorové ukázky

Správa souborů (File Management)

  • Úvod
  • Vytváření souborů (Creating Files)
  • Přístup k jednoduchým souborům (Accessing Simple Files)
  • Přístup ke zdrojům nezpracovaných dat (Accessing Raw Resources)
  • Zdroje XML souborů (XML Files Resources)
  • Vnější úložiště na SD kartě (SD Card External Storage)

Dalvik VM

  • Úvod
  • Srovnání s JVM
  • Formát souboru dex
  • Nástroj dx
  • Garbage collector
  • Kontrola Dalvik VM (Controlling the Dalvik VM)

Pozadíové aplikace (Background Applications)

  • Úvod
  • Servisy (Services)
  • Pozadíová vlákna (Background Threads)
  • Zobrazování zpráv Toast (Making Toasts)
  • Oznámení (Notifications)
  • Jiné systémové služby (Other System Services)
  • Vzorový vzorek pozadíové aktivity (Background Activity Sample)

Data aktivity (Activity Data)

  • Úvod
  • Třída Intent
  • Metody spouštění aktivit (Start Activity Methods)
  • Předávání dat mezi aktivity (Passing Data between Activities)
  • Soudržný uživatelský zážitek (Coherent User Experience)
  • Vzorový kód

Zprávy SMS

  • Úvod
  • Třída SMSManager
  • Oprávnění SEND_SMS
  • Posílání SMS (Sending SMS)
  • Přijímání SMS (Receiving SMS)

Telefonie (Telephony)

  • Úvod
  • Iniciace telefonních hovorů (Initiate Phone Calls)
  • Balíček android.telephony
  • Třída CallLocation
  • Třída PhoneStateListener
  • Třída ServiceState
  • Třída TelephonyManager
  • Omezení, VoIP v Androidu (Limitations, Android VoIP)

Webové zobrazení (Web View)

  • Úvod
  • Třída WebView
  • Balíček android.webkit
  • Oprávnění INTERNET
  • Metoda loadUrl()
  • Podpora JavaScriptu (JavaScript Support)
  • Metoda loadData()
  • Metody WebView
  • Třída WebViewClient
  • Třída WebChromeClient

Jazyk Java

  • Úvod
  • Omezení (The Limits)
  • Třetistrané knihovny jazyka Java (Third Party Java Libraries)

Ladení (Debugging)

  • Úvod
  • Java editor v Eclipse
  • Java debugger v Eclipse
  • Logcat
  • Ladící most Androidu (Android Debug Bridge)
  • Ladící monitor Dalviku (Dalvik Debug Monitor Service)
  • Traceview
  • Rámec nástrojů pro instrumentaci (Instrumentation Framework)

Přizpůsobivé adaptéry (Adapters)

  • Úvod
  • Hierarchie tříd
  • Cíl adaptéru (The Adapter Purpose)
  • Třída SimpleCursorAdapter
  • Třída ArrayAdapter

Živé pozadí (Live Wallpapers)

  • Úvod
  • Vývoj živého pozadí (Develop Live Wallpaper)
  • Uživatelská interakce (User Interaction)
  • Element user-sdk
  • Element uses-feature
  • Výkon, vzorové ukázky (PerformanceCode Samples)

Přijímač (BroadcastReceiver)

  • Úvod
  • Registrace příjemce (Registering a Receiver)
  • Životní cyklus příjemce (Receiver Life Cycle)
  • Vzorové ukázky

Bluetooth

  • Úvod
  • Schopnosti (The Capabilities)
  • Třída BluetoothAdapter
  • Třída BluetoothDevice
  • Rozhraní BluetootnSocket
  • Třída BluetoothServerSocket
  • Třída Bluetooth
  • Oprávnění Bluetooth (Bluetooth Permission)
  • Nastavení Bluetoothu (Setting Up Bluetooth)
  • Hledání zařízení (Finding Devices)
  • Dotazování párovaných zařízení (Querying Paired Devices)
  • Objevování zařízení (Devices Discovery)
  • Povolení objevitelnosti (Enabling Discoverability)
  • Spojování zařízení (Devices Connection)
  • Vzorové ukázky

Text k řeči (Text To Speech)

  • Úvod
  • Pico Engine
  • Demo
  • Jednotvárný TTS engine (Single TTS Engine)
  • Vzorové ukázky

Hledání v Androidu (Android Search)

  • Úvod
  • Sugestní poskytovatelé (Suggestions Providers)
  • Metoda onSearchRequest()
  • Sugestní poskytovatel (Suggestion Provider)

Kamera

  • Úvod
  • Autofokus (Auto Focus)
  • Fotografické parametry (Picture Parameters)
  • Módy scén (Scene Modes)

Akcelerometr

  • Úvod
  • Třída SensorManager
  • Rozhraní SensorListenr

Kompas

  • Úvod
  • Třída SensorManager
  • Rozhraní SensorListenr

Vibrace

  • Úvod
  • Třída Vibrator
  • Pořadí vibrací (Vibration Sequences)

Spojení WiFi

  • Úvod
  • Třída WifiManager
  • Oprávnění uživatelů (User Permissions)
  • Hledání síťových bodů (Searching for Hot Spots)
  • Připojení k síťovým bodům (Connecting Hot Spots)

Sítě

  • Úvod
  • Třídy pro sítě v Javě (Java Networking Classes)
  • Třídy pro sítě v Androidu (Android Networking Classes)
  • Třídy pro sítě Apache (Apache Networking Classes)

Rámec pro metody zadávání (Input Method Framework)

  • Úvod
  • Atribut android:inputType
  • Přizpůsobené IMF (Customized IMF)

Otočení zařízení (Device Rotation)

  • Úvod
  • Dva XML rozložení (Two XML Layout Documents)
  • Vzorové ukázky

Lokalizace

  • Úvod
  • Výchozí zdroje (Default Resources)
  • Aktuální lokalita (Current Locale)
  • Otestování (Testing)
  • Přizpůsobená lokalita (Custom Locale)
  • Vzorové ukázky

Správa paměti

  • Kontext aplikace (The Application Context)
  • Změny orientace obrazovky (Screen Orientation Changes)
  • Třídy statických vnitřních tříd (Static Inner Classes)
  • Kroté reference (Weak References)
  • Garbage collector

Vstup řeči (Speech Input)

  • Úvod
  • Třída RecognizerIntent
  • Zahájení rozpoznávání řeči (Start Speech Recognition)
  • Serverová část Google (Google Server Side)
  • Jazykový model (The Language Model)
  • Svobodný jazykový model (Free Form Language Model)
  • Jazykový model webového vyhledávání (Web Search Language Model)

Vývojové nástroje

  • Úvod
  • Nástroj aapt
  • Nástroj adb
  • Nástroj android
  • Nástroj ddms
  • Nástroj dx
  • Nástroj draw9patch
  • Nástroj emulator

Rychlá zpráva (Instant Messaging)

  • Úvod
  • Protokol Jabber
  • Interakce s GTalkem
 28 hodiny

Počet účastníků


Cena za účastníka

Reference (4)

Nadcházející kurzy

Související kategorie