Návrh Školení

Architektura systému Android. Operační prostředí

  • Diskuse o celkové architektuře systému Android (Linuxový jádro, základní knihovny, JVM atd.)
  • Příprava pracovního prostředí (Eclipse + Android SDK). Metody ladění programů. Diskuse o nástrojích jako adb, draw9patch, DDMS, emulátor a dalších.
  • Životní cyklus aktivity. Implementace a analýza výkonu metod onCreate, onStart, OnResume, OnPause, OnDestroy.
  • Návrh datové struktury pro Android (adresáře src, res, soubor XML AndroidManifest.xml, oprávnění)
  • Praavidla pro vytváření rozložení. Příklady implementace tříd Linear-class, Frame-, tabulkových a RelativeLayout.
  • Implementace načítání rozložení ze souborů XML a zevnitř aplikace. Třída Gravity.
  • Vytváření menu a dialogů. Implementace třídy menu a tříd dědících od dialogu pro zpracování událostí.

Podpora grafiky a dotykového rozhraní

  • Kontrola a implementace metod třídy View a drawable.
  • Gestures - zpracování dotykových událostí. Implementace metod třídy TouchEvent.
  • Implementace základních „stavebních kamenů“ pro software pro Android (třídy TextView, Button, Checkbox, ListView atd.)
  • Implementace třídy Notification.

Přístup ke jiným aktivitám a službám běžícím na pozadí, multitasking

  • Přehled třídy Intent - co dělá.
  • Spuštění jiných aktivit. Implementace metod startActivity() a onActivityResult().
  • Spuštění a komunikace s službami běžícími na pozadí. Diskuse a implementace metod třídy Service.
  • Přenosy dat (broadcasts).
  • Vláknování a multitasking. Implementace třídy AsyncTask.
  • Synchronizace. Implementace synchronních bloků a metod.

Služba lokace

  • Základní teoretické informace o GPS, WGS84, digitálních mapách (GoogleMaps, OpenStreetMap, BingMaps atd.)
  • Zpracování událostí GPS. Implementace metod třídy LocationListener.
  • Vykreslování ikon a objektů na mapě.
  • Vyextrahování souřadnic kliknutí na mapu.

Ostatní

  • Uložení nastavení služby na zařízení. Třída Preferences.
  • Přístup k vzdáleným síťovým službám. Implementace tříd HttpPost / HttpGet.
  • Zpracování datových struktur ve formátu XML a JSON. Čtení a zápis souborů na zařízení.
  • SQLite CONTENTMANAGER.
  • Cíle, kamery, OpenGL.

Požadavky

Úvod do Programming v Javě (znalost pojmů třída, atribut, metoda, dědičnost, rozhraní, přetížení atd.)

 28 hodiny

Počet účastníků


Cena za účastníka

Reference (4)

Nadcházející kurzy

Související kategorie