Návrh Školení

Úvod do Androidu

  • Funkce Android SDK
  • Představení vývojového rámce
  • Dalvik Virtual Machine (Dalvik virtuální stroj)
  • Architektura androidových aplikací
  • Stažení a instalace Android SDK

Androidová aplikace

  • Vytvoření nového projektu v Androidu
  • Vytvoření virtuálního zařízení pro Android (AVD)
  • Přední a pozadí aplikace
  • Android Emulator (emulátor)

Aplikace a aktivity

  • Představení souboru manifestu aplikace
  • Použití zdrojů
  • Lifecycle androidové aplikace (životní cyklus)
  • Pochopení priority aplikace a stavů procesu
  • Vytváření aktivit a lifecycle aktivit (životní cyklus)
  • Základy návrhu uživatelského rozhraní v Androidu
  • Definování layoutů (rozmístění)
  • Vytváření nových fragmentů
  • Nástroje pro widgety v Androidu
  • Představení adaptérů

Definování a použití stylů

  • Prvky stylu
  • Kde lze aplikovat styl
  • Dostupné atributy
  • Dědičnost stylu

Použití záměrů a broadcast přijímačů

  • Použití záměrů k spouštění aktivit (intents)
  • Použití záměrů pro vysílání událostí
  • Vytváření filtrů záměrů a broadcast přijímačů
  • Sledování nativních broadcast záměrů
  • Sledování změn stavu zařízení pomocí broadcast záměrů

Použití internetových zdrojů

  • Připojení k internetovým zdrojům
  • Použití správce stahování (Download Manager)
  • Použití internetových služeb

Použití souborů, ukládání stavu a preference

  • Vytváření a ukládání sdílených preferencí (shared preferences)
  • Získávání sdílených preferencí
  • Představení frameworku preference a aktivity preference (Preference Activity)
  • Vklopující statické soubory jako zdroje
  • Práce se systémem souborů

Databáze a poskytovatelé obsahu

  • Představení databází v Androidu
  • Představení SQLite
  • Hodnoty obsahu (Content Values) a kurzory (Cursors)
  • Práce s databázemi SQLite
  • Vyhledávání v databázi
  • Vytváření poskytovatelů obsahu (Content Providers)
  • Použití poskytovatelů obsahu

Práce na pozadí

  • Představení služeb (services)
  • Vazba služeb na aktivity
  • Použití vláken na pozadí (background threads)
  • Použití AsyncTask pro běh asynchronních úloh
  • Použití alarmů

Jak oznámit události

  • Představení akčního panelu (Action Bar)
  • Vytváření a použití nabídek a položek akčního panelu
  • Představení dialogů
  • Představení správce oznámení (Notification Manager)
  • Vytváření oznámení

GEOkódování a lokace založené služby

  • Použití lokace založených služeb
  • Použití emulátoru s lokace založenými službami
  • Výběr poskytovatele lokality
  • Zjišťování aktuální pozice
  • Použití upozornění na blízkost (proximity alerts)
  • Vytváření mapových aktivit

Požadavky

Účastníci by měli být obeznámeni se základními znalostmi o tom, jak programovat v Java.

 21 hodiny

Počet účastníků


Cena za účastníka

Reference (4)

Nadcházející kurzy

Související kategorie