Návrh Školení

1. Úvod do problematiky komunikace

    komunikační proces a jeho fáze, význam verbální a neverbální komunikace, techniky a nástroje efektivní komunikace. Přímá komunikace a komunikace prostřednictvím médií: telefon, e-mail, instant messaging

2. Zásady efektivní komunikace, jako základní prvek efektivních kontaktů v organizaci

    sebeanalýza vlastního komunikačního stylu, komunikační chyby, jejich náprava a vyvarování se, komunikační bariéry, fáze navazování mezilidského kontaktu

3. Efektivní rozhovor

    utváření vlastního obrazu jako odesílatele a příjemce sdělení, asertivní reakce na výhrady, kritiku a chválu, rozpoznání a vyhýbání se bariérám v komunikaci, aktivní naslouchání jako nástroj efektivní komunikace, rozpoznání a zvládání faktorů, které narušují naslouchání a porozumění prohlášením , umění klást otázky, psychologické mechanismy a techniky ovlivňování

4. Interkulturní aspekt komunikace

    základy proximiky - vzdálenost v komunikaci, formulování sdělení v interkulturních kontaktech, sebevyjádření a interkulturní kulturní vnímání, čtení sdělení, kulturní postoje v každodenní komunikaci a jednání, rozhodování v kulturním aspektu

5. Základní principy interkulturní komunikace

    kultury orientované na kontakt kultury orientované na principy propartnerské a protransakční kultury ceremoniální a neobřadní kultury monochromní a polychronní kultury Znamená „a“ vždy „a“? -skryté předpoklady a nevyřčená očekávání v komunikaci s představiteli konkrétních kultur

6. "Manuál dodavatele" - co dělat, co nedělat a totální "faux pas"

    Kultury západní Evropy (Německo, Francie, Itálie) Kultury zemí bývalého SSSR Americká kultura

7. Shrnutí

Požadavky

Kurz je obecného charakteru a účast v něm nevyžaduje specializované znalosti

 14 hodiny

Počet účastníků



Price per participant

Reference (1)

Související kurzy

Strategic Development: Thinking, Planning, Management and Leadership

35 hodiny

Související kategorie