Návrh Školení

Úvod

  • ANSI Standard
  • Základy jazyka C
  • Datové typy a konstanty
  • Jednoduchý a formátovaný vstup/výstup (I/O)
  • Použití paměti
  • Operátory a vyrazy
  • Řízení toku
  • Smyčky

Funkce

  • Úloha funkcí
  • Předání hodnot / odkazů (pass by value / reference)
  • Návratové hodnoty z funkcí
  • Rekurzivní funkce
  • Callback funkce
  • Dopady na zásobník (stack)
  • Knihovní funkce vs. uživatelsky definované funkce
  • Předávání proměnného počtu argumentů

Pole (Arrays)

  • Definování, inicializace a používání polí
  • Vícerozměrná pole
  • Pole znaků a řetězců
  • Pole a ukazatele
  • Předávání polí funkcím
  • Zpracování řetězců s použitím i bez knihovních funkcí

Uložiště (Storage Classes)

  • Rozsah a životnost (scope and life)
  • Automatické, statické, externí, registrátorové (automatic, static, external, register)
  • Paměť (CPU / RAM)

Struktury a unie

  • Zamýšlení struktur
  • Deklarace, inicializace
  • Přístup jako k objektům
  • Vnořené struktury
  • Pole struktur
  • Předávání struktur funkcím
  • Alokace paměti a mezer (holes)
  • Porovnávání struktur
  • Bitové operace na strukturách
  • Použití typedef pro portabilitu
  • Unie (unions)
  • Překrývající se členy unie (overlapping members)

Výčtové datové typy (Enumerated data types)

  • Enum, indexace, enum vs. #define

Bitové operace

  • AND ( & ), OR ( | ), XOR ( ^ )
  • Komplement ( ~ )
  • Posun vlevo ( << ), posun vpravo ( >> )
  • Masování, nastavování, čištění a testování bitů / bitů

Ukazatele

  • Účel ukazatelů
  • Deklarace ukazatelů
  • Operátory & a * (adresa, hodnota)
  • Přiřazení ukazatelů
  • Aritmetika ukazatelů
  • Vícenásobné dereferování
  • Složité typy ukazatelů
  • Generické a nulové ukazatele (generic and null pointer)
  • Ukazatele na funkce (function pointers)
  • Ukazatele na pole a řetězce
  • Pole ukazatelů
  • Ukazatele na struktury a unie
  • Ukazatele na dynamicky alokoval paměť
  • Daleké, blízké a velké ukazatele (far, near and huge pointers)
  • Převod typů ukazatelů (pointer type casting)

Dynamická alokace paměti

  • Malloc(), Calloc(), Realloc(), Free()
  • Farmalloc(), Farcalloc()

Koncepty zpracování souborů (File Handling Concepts)

  • Koncepce typu FILE
  • Inode, struktura FILE
  • Souborový ukazatel (file pointer)
  • Rutiny pro zpracování znaků
  • Formátované datové rutiny
  • Rutiny pro zpracování surových dat
  • Náhodný přístup k souboru (random access to FILE)

Příkazové argumenty (Command line Arguments)

  • Argc, argv
  • proměnné vstupy do funkce main()

Kompilátor v praxi (Compiler in Practical)

  • Předprocesní direktivy (preprocessor directives)
  • Kompilátor, assembler, linker
  • Kompilace více souborů (multiple file compilation)
  • Techniky optimalizace kódu (code optimization techniques)
  • Volatile, #pragma

Datové struktury

  • Lineární a ne-lineární (linear & non-linear)
  • Homogenní a heterogenní (homogeneous & non-homogeneous)
  • Statické a dynamické (static & dynamic)
  • Jednosměrné, dvousměrné a cyklické spojové seznamy (single, double & circular linked lists)
  • Zásobníky a fronty (stacks & queues)
  • Dvouúrovňové stromy (binary trees)

Třídící a vyhledávací techniky

  • Vkládání, výběr, bublinkové, slévání, rychlé, haldové (insertion, selection, bubble, merge, quick, heap)

Koncepce a praktické nasazení

  • Vývojové nástroje a prostředí
  • Nástroj Make (make utility)
  • Průmyslová standardizace kódu (industry coding standards)
  • Formát objektových / vykonatelných souborů (object / executable file format)
  • Ladění (debugger)
 21 hodiny

Počet účastníků


Cena za účastníka

Reference (5)

Nadcházející kurzy

Související kategorie