Návrh Školení
Zavedení
Přehled architektury vestavěného Linux systému
Přehled Pocky a bitbake
Příprava vývojového prostředí
Příprava vaší cílové vývojové desky a sad nástrojů
Pochopení Yocto Project zdrojového stromu
Budování obrazu
Použití webového rozhraní Toaster k zahájení sestavení
Přidání balíčků do vygenerovaného obrázku
Pochopení balíčků podpory desky (BSP), receptů, konfigurací a vrstev
Psaní receptu
Přehled některých existujících sestavovacích systémů - Autotools, CMake, Meson
Vytvoření, konfigurace a přidání vlastní aplikace
Odstraňování problémů se selháním sestavení
Oprava běžných problémů s křížovou kompilací
Přizpůsobení sestavení pomocí vrstev
Rozšíření stávajících receptur
Psaní vlastní konfigurace stroje
Přidávání a správa runtime balíčků
Přidání vlastního obrázku
Vytvoření vlastního obrázku
Generování rootfs
Pomocí Yocto Project SDK
Vyvíjejte aplikaci pomocí sady Poky SDK
Sada nástrojů pro vývoj aplikací
Závěrečné poznámky
Požadavky
- Účastník musí mít alespoň jednou vytvořené jádro pro tradiční desktopový (neembedded) Linux systém.
- Ví, z jakých komponent se skládá uživatelský prostor Linux na desktopovém systému.
- Ví, jak generovat a používat záplaty.
- Musí být schopen vysvětlit, co je GNU Make, Autotools, jaké další systémy sestavení existují.
- V ideálním případě udržuje alespoň jeden Linux balíček, buď jako upstream autor, nebo v jakékoli tradiční Linux desktopové distribuci.
- Předchozí zkušenosti s embedded vývojem nejsou vyžadovány a nenahrazují výše uvedené znalosti o tradičních Linux desktopech.
Publikum
- Vývojáři
- Systémoví inženýři
- Testovací inženýři
- Správci systému
Reference (4)
Practical excersises
Marcin Janicki - Hectronic Polska Sp. z o.o.
Kurz - Yocto Project
I generally was benefit from the practical exercises.
Ismael Martinez - ESML SD IBERIA HOLDING S.A.
Kurz - Yocto Project
High professionalism
Oleg Polyakov - Northforge Innovations Inc
Kurz - Yocto Project
I really enjoy having a virtual PC online, I can do exercises whenever I want