Návrh Školení

Go v kontextu: Porovnání

  • Go vs Java, Python, C a další
  • Klíčové design filozofie Go
  • Kdy (a kdy ne) používat Go

Základní Koncepty Jazyka

  • Nastavení vývojového prostředí pro Go
  • Proměnné, konstanty a typy
  • Funkce a návratové hodnoty
  • Řídící struktury: if, switch, for
  • Pole, slice a mapy
  • Struktury a zanořování
  • Metody a rozhraní
  • Rozumění ukazatelů v Go
  • Idiomy a vzory pro správu chyb

Koncurrentnost ve Go

  • Goroutines a plánovač runtime Go
  • Kanály a přenos zpráv
  • Výroky select
  • Koncurrentní vzory (fan-out, fan-in, pracovní čipy)
  • Synchronizace (WaitGroups, Mutexes)

Používání Standardních a Běžných Balíčků

  • Práce s balíčky fmt, strings, time a math
  • Vstup/výstup souborů pomocí os a io/ioutil
  • HTTP klienti a servery pomocí net/http
  • Parsování a kodování JSONu

Organizace Projektu a Go Moduly

  • Použití Go modulů pro správu závislostí
  • Rozdělení balíčků a souborů
  • Sestavování a instalace aplikací ve Go

Nástroje pro Go

  • Použití gofmt a go vet pro formátování kódu a linting
  • Spouštění a psaní unit testů pomocí go test
  • Benchmarkování a profiling s použitím go test -bench a pprof
  • Ladění pomocí Delve (volitelné)

Shrnutí a Další Kroky

  • Nejlepší praktiky pro vývoj ve Go
  • Přehled o frameworkech a ekosystému jazyka Go
  • Zdroje pro dále pokračující učení

Požadavky

  • znalost jakéhokoli programovacího jazyka (např. C, Java, Python, PHP apod.).
  • Toto kurzy nevysvětlují základní pojmy jako jsou smyčky nebo podmínkové výrazy - zaměřuje se na to, jak tyto koncepty jsou implementovány ve Go.

Cílová skupina

  • Software vývojáři s znalostí jiných programovacích jazyků
  • Zadní end vývojáři přecházející k Go
  • Inženýři pracující na cloudově nativních nebo výkonnostně kritických aplikacích
 28 hodiny

Počet účastníků


Price per participant

Reference (6)

Upcoming Courses

Související kategorie