Thank you for sending your enquiry! One of our team members will contact you shortly.
Thank you for sending your booking! One of our team members will contact you shortly.
Návrh Školení
Modul -1: Úvod do staršího OSS, Cesta k novému virtualizovanému OSS
- Elements OSS, Voice/Video/Data/Enterprise
- Plánovat a stavět, zajišťovat & Udržovat
- Kabel, DSL, Širokopásmové připojení, Bezdrátové, Páteřní
- FCAPS
- Různé typy správy: Proces, Chyba, Výkon, Kapacita, Provoz, Pracovní síla, Aktivace/Deaktivace, Plnění služby, Konfigurace
- Big Data v OSS/BOSS: Analytika v reálném čase a rozhodování/ Přesný MARKETING: Cílení na vyšší hodnotu, snížení odchodu zákazníků / Provozní efektivita – Preemptivní péče o zákazníky/ Odlehčený provoz zaměřený na předplatitele
Modul-2: Úvod do různých typů starších síťových služeb
- Co je to síť?
- Orientace na připojení (přepínání okruhů)
- Bez připojení (přepínání paketů/buněk)
- Quality of Service (QoS): Propustnost, zpoždění, jitter, vyzvánění a přesměrování
- Technologie podporující vysokou spolehlivost: prsteny, další hardware, přesměrování, další inteligence
- Síť Element (switch/router, přenosová média): kroucený pár, koaxiální kabel, vláknová optika, vzduch
- Technologie: Synchronous Digital Hierarchy (SDH), SONET, (PDH), Architektura: Rings and Lines
- Dense Wave Division Multiplexing (DWDM)
- Režim asynchronního přenosu (ATM), Frame Relay (F/R)
- Integrovaná podpora pro QoS: Použitelné pro hlas, data, video
- Orientace na připojení (PVC, SVC), Architektura: Hierarchická, Internetový protokol (IP) Velmi vysoká rychlost – až 10 GB
- Bez připojení: Architektura: Řízený acyklický graf
- Vícevrstvá služba
Modul-3: Síť Management Systém (NMS)-1: Protokoly, Poruchy, Konfigurace
- Použití manažera a agentů: Protokoly jako SNMP (Simple Network Management Protocol), TL1 (Translation Language 1), MMI, Q3, CORBA: SNMP - Simple Network Management Protocol
- Použití zásobníku TCP/IP (SNMP přes UDP přes IP):
- Použití Management Informační báze (MIB): Standardní (přes 2000) Experimentální, Specifické pro podnik, Výrobci definují a publikují proprietární MIB, Standardní pro IP sítě a stávají se de-facto protokolem pro správu, Lze použít pro poruchy, Výkon,
- Konfigurace: SNMPv3 měl zahrnovat větší možnosti, Nevýhody s ohledem na škálovatelnost a zabezpečení, Zprostředkování fakturace prostřednictvím hromadného přenosu AMA nebo CDR, Zabezpečení, které bude řešeno v SNMPv3
- Porucha: Detekce, izolace a náprava abnormálního provozu
- Konfigurace: Změna konfigurace, Shromažďování informací o aktuálním stavu, Oznámení o významných změnách stavu
- Účetnictví: Sledování využití služeb zákazníky
- Výkon: Shromažďujte statistické informace
- Thresholding: Udržujte a kontrolujte protokoly historie stavu systému
- Zabezpečení: Vytváření, oznamování, mazání a kontrola bezpečnostních služeb a událostí
- Správa poruch – (do hloubky): Sledování alarmů, hlášení a shrnutí alarmů, Filtrování a lokalizace poruch, Použití prahových hodnot, Předvídání chyb, Korelace alarmů, Zvládání bouří událostí, Určení základní chyby, Automatizace nápravných akcí, Oprava chyb, Předat alarmy (X .733), Poruchové lístky (X.790), Servisní test, okruh, test, zpětná smyčka
- Configuration Management: Inventář Management, Aktuální stav každé entity – Co je k dispozici, co se používá, co se plánuje, Sledování nastavení zařízení a jak fungují, Provisioning, Definování konfiguračních informací, Nastavení a úprava hodnot atributů, Poskytování zdrojů na vyžádání – Návrh a přiřazení – Automatické vyhledání cesty, Definování a úprava vztahů Zahájení a ukončení síťových operací
- Distribuujte software, nastavte hodiny
- Správce stezek
Modul-4:: Síť Management Systém (NMS)-2: Účetnictví, Výkon, Zabezpečení (Další podrobnosti)
- Účetnictví: Sledování využití služeb zákazníky, Vytváření záznamů o využití – zdroje zahrnují Požadavky / Odesílatel / Příjemce – Počet paketů/čas (základní rychlost versus využití založené na čase) – Sledování QoS, Služba, Communication vybavení Počítačový hardware
- Správa výkonu: Sledování výkonu – vzorkování různých metrik, Distribuce provozu, Procento typů paketů, Distribuce velikostí paketů, Distribuce zpoždění, Kolize, CRC chyby, Zahozené pakety, Využití kanálu, Výkon Management Řízení, Prahové hodnoty alarmů, Řízení provozu, Výkon Analýza, Záznam statistik pro další analýzu - síťové trendy. Vliv dopravní zátěže, Definujte stabilní síť
- Zabezpečení: Správa uživatelů - Access Zabezpečení, Identifikace, Autentizace a Autorizace, Rozsah, Funkčnost, Audit Trail, Sledování bezpečnostních událostí a vytváření alarmů, Šifrování dat: veřejný klíč, soukromý klíč, klíč relace, Identifikace pokusů o útok a jejich blokování, Blokování škodlivého obsahu (viry, červi atd.), Obnova narušení
Modul-5: MIB Support & OSS, Inventory Management System
- RFC1155 Struktura Management Informace RFC1157/ Jednoduchá síť Management Protokol /RFC1212 Stručné definice MIB /RFC1213 Management Informační báze II (MIB II) /RFC1354 Tabulka předávání IP SNMP /MIB RFC1457 Party MIB pro verzi 2 RFC1SN MIB pro SNMPv2 RFC1471/ MIB pro Link Control Protocol PPP RFC1472 /MIB pro bezpečnostní protokoly PPP RFC1473/ MIB pro IP Network Control Protocol PPP RFC1474/MIB pro Bridge Network Control Protocol PPP RFC1493 Definice spravovaných objektů pro Bridges /RFC1512 FDDI Management Information Base/ RFC1643 Ethernet-like Interface Type MIB
- Model Service and Network Inventory používaný všemi procesy OSS: Plánování – Informace o aktuálním a plánovaném využití kapacity
- Plnění – poskytování služeb a zdrojů, zajištění – korelace založená na topologii
- Podpora: Všechny technologie > Všechny služby > Všichni dodavatelé > Automatické zjišťování > Poskytovatelé služeb mají vždy několik inventárních systémů
- Fyzická a logická inventura
- Inventář služeb
Modul-6: ETOM & Co. OSS
Operační systémy a software nové generace (NGOSS) vs Legacy – procházka
ETOM14 na NGOSS
- Volně propojené distribuované systémy
- Komponenty aplikace / opětovné použití
- Technologicky neutrální systémový rámec se specifickými implementacemi technologie
- Interoperabilita s daty/procesy poskytovatele služeb
- Umožňuje více opakované použití obchodních komponent v různých obchodních scénářích
- Automatizace pracovního postupu
Dědictví
- Tradiční architektura operátorských systémů se skládá ze čtyř vrstev,
- Business Vrstva systému podpory (BSS) se zaměřením na zákazníky a obchod
- partnery. Spravuje informace o objednávce, předplatiteli, cenách, hodnocení a fakturaci.
- Vrstva Operations Support System (OSS), postavená na inventářích produktů, služeb a zdrojů.
- Síťová vrstva – skládá se ze síťových prvků a systémů třetích stran.
- Integration Layer – pro maximalizaci aplikační komunikace a celkové flexibility řešení.
- Strategie, infrastruktura a produkt (SIP) pokrývající plánování a řízení životního cyklu
- Operace pokrývající jádro každodenního provozního řízení
- Podnik Management zahrnující podnikové řízení nebo řízení podpory podnikání
- Trh, produkt a zákazník: Pohled na trh a nabídku podniku na vysoké úrovni
- Služba: Komponenty produktu vyvinuté podnikem
- Zdroj (aplikace, výpočetní technika a síť): Spotřebované při výrobě služby
- Dodavatel/Partner: Poskytování produktů a služeb podniku za účelem výroby Služby
- Úroveň 0: Business Activitie, které odlišují operativní zákaznicky orientované procesy od řídících a strategických procesů
- Úroveň 1: Seskupení procesů včetně obchodních funkcí a standardních end-to-end procesů
- Úroveň 2: Základní procesy, které se kombinují a poskytují toky služeb a další procesy typu end-to-end
- Úroveň 3: Úkoly a související podrobné toky obchodních procesů „modelu úspěchu“.
- Úroveň 4: Kroky a související podrobné provozní procesní toky s chybovými stavy a produktovými a geografickými variantami (v případě potřeby)
- Úroveň 5: V případě potřeby další rozklad na operace a související provozní procesní toky
Modul 7: Proces Management
- Příklad procesu: VYPLNĚNÍ OBJEDNÁVKY > Objednávka zahrnuje, datum dodání, kombinaci typů služeb, umístění
- Process Designer
- Zákaznická zkušenost – QoSMoS
- Data Management
- Poptávka Management Služby
- Testovací služby
- Sociální CRM (nové oblasti)
Modul-8: Kapacita Management
- Výhledové kapacitní plánování: Dlouhodobě/střednědobě orientované, Přístup orientovaný shora dolů, Typický případ použití: - Výhledový kapacitní plán - Analýza What-if - Změny ve struktuře sítě
- Proaktivní kapacita Management: Středně/krátkodobě orientovaná, Průběžné monitorování využití, Adaptivní rozšiřování kapacity, Typické případy použití: - Analýza trendů kapacity - Úprava kapacity „Just-in-time“ - Dynamické prahování
- Prahové úrovně závažnosti usnadňují hlášení problémů: Uživatelsky konfigurovatelné úrovně závažnosti napomáhají stanovení priorit, Rychlé určení problémů s kapacitou, portem, VLAN, nosičem, napájením atd. Lze použít proti aktuálním nebo trendovým datům
Modul-9: Trend, Site & Frekvence Management
- Zajištění správné velikosti sítě: Pochopte, co tam je a jak se používá, Identifikujte nevyužitou síť, Zjistěte, jaká nová poptávka přichází, Určete, co a kdy vybudovat
- Povolení operátorovi vytvořit „síť připravenou na službu“ > Snižte výpadky kapacity a objednávejte výpadky/zpoždění
- Místo Management: Modelujte užitný prostor v místě, tj. obvod a uspořádání místnosti s vybavením
- Power and HVAC: Modelové napájecí zdroje, generátory, klimatizační jednotky a jejich možnosti
- Zóna Management: Představuje vztahy mezi napájením (např. napájením) a částmi místa, které obsluhuje
- Umístění zařízení: Zajistěte, aby bylo zařízení nainstalováno na vhodném místě s dostatečným výkonem a chlazením
- GoOgle Map Integration
Modul- 10: Plnění služby
- Přidělte a aktivujte zdroje na podporu nových zákaznických služeb, např. nabídka Quad play za 100 $ měsíčně, Širokopásmové připojení – např. 10 MB/s za pracovní den a 20 MB/s o víkendu, Hlas – 1000 vnitrostátních minut plus mezinárodní hovory za 10 c za minutu > Bezdrátové – 1 000 SMS, 500 minut domácího hlasu a 1 GB dat. Při překročení jsou náklady 1 c za minutu SMS nebo hlasu nebo MB > TV – 50 základních kanálů a 4 sportovní kanály
- Zachycení objednávky: Nabídněte zákazníkovi různé kombinace služeb > Hlas > Data > TV > Bezdrátové, S různými cenovými plány, Hlasové minuty, Rychlost dat, Objem dat, TV kanály, Počet SMS, Podpora akcí pro více objednávek, Poskytování, změna, zrušení, pozastavení, změna
Modul-11: Aktivace a řízení pracovní síly
- Přiřazení práce nebo řízení: Přiřazení pracovních příkazů, Typ/kategorie, Místo a doba jízdy, Důležitost
- Dovednosti: SLA, Doby závazků, Pracovní instrukce
- Aktivace: Použití aktivačních systémů k provádění úloh určených inventárními systémy pomocí API odpovídajícího systému správy prvků, Použití konfigurační schopnosti FCAPS, Používá se pro automatické akce
Modul-12: Nejnovější trendy v integraci OSS/BSS, Big Data & IoT v Telecom
- Virtualizace OSS/BSS
- Pokročilá analytika a velká data
- Analytika v reálném čase a rozhodování
- Přesný MARKETING: Zacílení na vyšší hodnotu, snížení ztráty
- Provozní efektivita – Preemptivní péče o zákazníky
- Provoz bez zatížení zaměřený na účastníka
- Optimalizace mobilního webu
- Dynamické profilování
- Klikněte na možnost Analýza proudu
Volitelný 4. den v Big Data Analytics v OSS
Cíl Marketing/ Akvizice zákazníků/předplatitelů
- K identifikaci klientů s nejvyšší rychlostí
- Identifikace klientů pro daný produkt
- Identifikace správné sady produktů pro klienta (Recommendation Engine)
- Technika segmentace trhu
- Cross-Sale a upsale techniky
- Technika segmentace klientů
- Technika prognózování příjmů z prodeje
Churn Management a redukce
- 3 typy odchodu: aktivní/úmyslné, rotační/náhodné, pasivní nedobrovolné
- 3 klasifikace ztracených zákazníků: Celkem, Skrytá, Částečná
- Pochopení proměnných CRM pro churn
- Sběr dat o chování zákazníků
- Sběr dat o vnímání zákazníků
- Sběr demografických dat zákazníků
- Čištění dat CRM
- Nestrukturovaná CRM data (zákaznický hovor, vstupenky, e-maily) a jejich převod na strukturovaná data pro analýzu Churn
- Social Media CRM – nový způsob získávání indexu spokojenosti zákazníků
- Případová studie 1: T-Mobile USA: Snížení odchodu zákazníků o 50 %
Analýza síťového provozu
Network Operation analytics - analýza kořenových příčin selhání sítě, přerušení služby z
metadata, IPDR a CRM:
- Využití CPU
- Využití paměti
- Využití fronty QoS
- Teplota zařízení
- Chyba rozhraní
- verze iOS
- Směrování událostí
- Variace latence
- Syslog analytika
- Ztráta paketů
- Práh výkonu
- Zařízení pasti
- IPDR (podrobný záznam IP) sběr a zpracování
- Využití dat IPDR pro spotřebu šířky pásma účastníka, využití síťového rozhraní, stav modemu a diagnostiku
- Informace o HFC
Big Data OSS/BSS prodejce/platforma – srovnávací studie
- IBM & Co. COMVERSE OSS/BSS
- Open source řešení Flexera OSS
- Software ETI
- Ericsson
- Huawei
- Nokia
- Oracle
- Subex
- Amdoc
- Ascom
Požadavky
Pro účast v tomto kurzu nejsou vyžadovány žádné zvláštní požadavky.
21 hodiny
Reference (3)
The clarity with which it was presented
John McLemore - Motorola Solutions
Kurz - Deep Learning for Telecom (with Python)
Trainer knows very well the subject. He try to give a lot of examples in order that we understand "how" it is working. He answer to all questions raised. Very available.
christel salve - BICS
Kurz - Blockchain for Telecom
The varied topics