Návrh Školení

Modul -1: Úvod do staršího OSS, Cesta k novému virtualizovanému OSS

    Elements OSS, Voice/Video/Data/Enterprise Plan and Build, Provision & Údržba kabelů, DSL, Širokopásmové připojení, Bezdrátové připojení, Páteřní FCAPS Různé typy správy: Proces, Porucha, Výkon, Kapacita, Provoz, Pracovní síla, Aktivace/Deaktivace, Plnění služeb, Konfigurace Big Data v OSS/BOSS: Analýza v reálném čase a rozhodování/ Přesný MARKETING: Zacílení na vyšší hodnotu, snížení ztráty / Provozní efektivita - Preemptivní péče o zákazníky / Odlehčený provoz zaměřený na předplatitele

Modul-2: Úvod do různých typů starších síťových služeb

    Co je to síť? Orientace na připojení (přepínání okruhů) Bez připojení (přepínání paketů/buněk) Kvalita služby (QoS): Propustnost, zpoždění, jitter, vyzvánění a přesměrování Technologie pro podporu vysoké spolehlivosti: vyzvánění, další hardware, přesměrování, další inteligentní síť Element (přepínač /router, Přenosová média ): Kroucená dvojlinka, Koaxiální kabel, Vláknová optika, Vzduchové technologie: Synchronní digitální hierarchie (SDH), SONET, (PDH), Architektura: Rings and Lines Dense Wave Division Multiplexing (DWDM) Asynchronous Transfer Mode (ATM), Frame Relay (F/R) Integrovaná podpora pro QoS: Použitelné pro hlasové, datové a video připojení orientované (PVC, SVC), Architektura: Hierarchická, Internetový protokol (IP) Velmi vysoká rychlost – až 10 GB Bez připojení: Architektura: Orientovaný acyklický graf Vícevrstvá služba

Modul-3: Síť Management Systém (NMS)-1: Protokoly, Poruchy, Konfigurace

    Použití manažera a agentů: Protokoly jako SNMP (Simple Network Management Protocol), TL1 (Translation Language 1), MMI, Q3, CORBA: SNMP - Simple Network Management Protokol Použití zásobníku TCP/IP (SNMP přes UDP přes IP): Použití Management Informační báze (MIB): Standardní (přes 2000) Experimentální, specifické pro podnik, Výrobci definují a publikují proprietární MIB, Standardní pro IP sítě a stává se de facto protokolem pro správu, Lze použít pro Fault , Výkon, Konfigurace: SNMPv3 měl obsahovat větší možnosti, Nevýhody s ohledem na škálovatelnost a zabezpečení, Zprostředkování fakturace prostřednictvím hromadného přenosu AMA nebo CDR, Zabezpečení, které má být řešeno v SNMPv3 Chyba: Detekce, izolace a oprava abnormální operace Konfigurace: Změňte konfigurace, Shromažďování informací o aktuálním stavu, Oznámení o významných změnách stavu Účetnictví: Sledování využití služeb zákazníky Výkon: Shromažďování statistických informací Prahování: Vedení a zkoumání protokolů historie stavu systému Zabezpečení: Vytváření, oznamování, mazání a kontrola bezpečnostní služby a události Správa poruch – (do hloubky ): Sledování alarmů, Hlášení a shrnutí alarmů, Filtrování a lokalizace poruch, Použití prahových hodnot, Předvídání chyb, Korelace alarmů, Zvládání bouří událostí, Určení základní chyby, Automatizace nápravných akcí, Oprava chyb, Dopředné alarmy (X.733), Poruchové lístky (X.790), Servisní test, okruh, test, zpětné smyčky Konfigurace Management: Inventář Management, Aktuální stav každé entity – Co je k dispozici, co se používá, co se plánuje, Sledování nastavení zařízení a jejich fungování, Provisioning, Definování konfiguračních informací, Nastavení a úprava hodnot atributů, Poskytování zdrojů na vyžádání – Návrh a přiřazení – Automatické hledání cesty, Definování a úprava vztahů Zahájení a ukončení síťových operací Distribuce softwaru , Nastavení hodin Trail Manager

Modul-4:: Síť Management Systém (NMS)-2: Účetnictví, Výkon, Zabezpečení (Další podrobnosti)

    Účetnictví: Sledování využití služeb zákazníky, Vytváření záznamů o využití – zdroje zahrnují Požadavky / Odesílatel / Přijímač – Počet paketů/čas (základní rychlost versus využití založené na čase) – Sledování QoS, Služba, komunikační zařízení Počítačový hardware Správa výkonu: Sledování výkonu – vzorkové různé metriky, Distribuce provozu, Procento typů paketů, Distribuce velikostí paketů, Distribuce zpoždění, Kolize, Chyby CRC, Zahozené pakety, Využití kanálu, Výkon Management Řízení, Prahové hodnoty alarmů, Řízení provozu, Analýza výkonu, Zaznamenávejte statistiky pro další analýza - trendy sítě. Vliv provozního zatížení, Definujte stabilní síť Zabezpečení: Správa uživatelů - Zabezpečení přístupu, Identifikace, Autentizace a Autorizace, Rozsah, Funkčnost, Audit Trail, Sledování bezpečnostních událostí a vytváření alarmů, Šifrování dat: veřejný klíč, soukromý klíč, klíč relace, Identifikace pokusů o útok a jejich blokování, Blokování škodlivého obsahu (viry, červi atd.), Obnova narušení

Modul-5: MIB Support & OSS, Inventory Management System

    RFC1155 Struktura Management Informace RFC1157/ Jednoduchá síť Management Protokol /RFC1212 Stručné definice MIB /RFC1213 Management Informační báze II (MIB II) /RFC1354 Tabulka předávání IP SNMP /MIB RFC1457 Party MIB pro verzi 2 RFC1SN MIB pro SNMPv2 RFC1471/ MIB pro Link Control Protocol PPP RFC1472 /MIB pro bezpečnostní protokoly PPP RFC1473/ MIB pro IP Network Control Protocol PPP RFC1474/MIB pro Bridge Network Control Protocol PPP RFC1493 Definice spravovaných objektů for Bridges /RFC1512 FDDI Management Informační základna/ RFC1643 Typ rozhraní Ethernetového typu Model MIB Služba a inventář sítě používané všemi procesy OSS: Plánování - Informace o aktuálním a plánovaném využití kapacity Plnění - Poskytování služeb a zdrojů, Zajištění - Korelace založená na topologii Podpora: Všechny technologie > Všechny služby > Všichni dodavatelé > Automatické zjišťování > Poskytovatelé služeb mají vždy více inventárních systémů Fyzický a logický inventář Servisní inventář

Modul-6: ETOM & Co. O.S.S.

Operační systémy a software nové generace (NGOSS) vs Legacy – procházka

ETOM14 na NGOSS

    Volně propojené distribuované systémy Aplikační komponenty/opětovné použití Technologicky neutrální systémový rámec s technologicky specifickými implementacemi Interoperabilita s daty/procesy poskytovatele služeb Umožňuje více opakované použití podnikových komponent v různých obchodních scénářích Automatizace pracovních postupů

Dědictví

    Tradiční architektura operátorských systémů se skládá ze čtyř vrstev, vrstvy Business Support System (BSS), se zaměřením na zákazníky a obchodní partnery. Spravuje informace o objednávce, předplatiteli, cenách, hodnocení a fakturaci. Vrstva Operations Support System (OSS), postavená na inventářích produktů, služeb a zdrojů. Síťová vrstva – skládá se ze síťových prvků a systémů třetích stran. Integration Layer – pro maximalizaci aplikační komunikace a celkové flexibility řešení. Strategie, infrastruktura a produkt (SIP) pokrývající plánování a správu životního cyklu Operace pokrývající jádro každodenního provozního řízení Enterprise Management pokrývající řízení podnikové nebo obchodní podpory Trh, produkt a zákazník: pohled na trh na vysoké úrovni a nabídky podniku Služba: Komponenty produktu vyvinuté podnikem Zdroj (aplikace, výpočetní technika a síť): Spotřebované při výrobě poskytovatele služeb/partnera: Poskytování produktů a služeb podniku pro výrobu služby Úroveň 0: Podnikání Činnosti, které odlišují operativní zákaznicky orientované procesy od řídících a strategických procesů Úroveň 1: Seskupení procesů včetně obchodních funkcí a standardních end-to-end procesů Úroveň 2: Základní procesy, které se kombinují za účelem poskytování toků služeb a dalších end-to-end procesů Úroveň 3: Úkoly a související podrobné toky obchodních procesů „modelu úspěchu“ Úroveň 4: Kroky a související podrobné toky provozních procesů s chybovými stavy a produktovými a geografickými variantami (pokud je to požadováno) Úroveň 5: Další rozklad na operace a související toky provozních procesů, kde je to požadováno

Modul 7: Proces Management

    Příklad procesu: VYPLNĚNÍ OBJEDNÁVKY > Objednávka zahrnuje, datum dodání, kombinaci typů služeb, umístění Process Designer Zákaznická zkušenost – QoSMoS data Management Poptávka Management Služby Testování Služby Sociální CRM (nové oblasti)

Modul-8: Kapacita Management

    Výhledové kapacitní plánování: Dlouhodobě/střednědobě orientované, Přístup orientovaný shora dolů, Typický případ použití: - Výhledový kapacitní plán - Analýza What-if - Změny ve struktuře sítě Proaktivní kapacita Management: Středně-/krátkodobá orientované, Průběžné monitorování využití, Adaptivní rozšiřování kapacity, Typické případy použití: - Analyzujte trendy kapacity - Úprava kapacity „Just-in-Time“ - Dynamické prahování Úrovně prahů závažnosti usnadňují hlášení problémů: Uživatelsky konfigurovatelné úrovně závažnosti napomáhají stanovení priorit, Rychlé určení problémů s kapacitou , Port, VLAN, nosič, Napájení atd. Lze použít proti aktuálním nebo trendovým datům

Modul-9: Trend, Site & Frekvence Management

    Zajištění správné velikosti sítě: Pochopte, co tam je a jak se používá, Identifikujte nedostatečně využívanou síť, Zjistěte, jaká nová poptávka přichází, Určete, co a kdy vybudovat Umožnění operátorovi vytvořit „síť připravenou na službu“ > Snížení kapacitních nedostatků a výpadků/zpoždění objednávek Místo Management: Modelujte využitelný prostor v místě, tj. obvod a uspořádání místnosti s vybavením Napájení a HVAC: Modelujte napájecí zdroje, generátory, klimatizační jednotky a jejich možnosti Zóna Management: Reprezentovat vztahy mezi napájením (např. napájením) a částmi webu, které obsluhuje Umístění zařízení: Zajistěte, aby bylo zařízení nainstalováno na vhodném místě s dostatečným napájením a chlazením Integrace Google Map

Modul- 10: Plnění služby

    Přidělte a aktivujte zdroje na podporu nových zákaznických služeb, např. nabídka Quad play za 100 $ měsíčně, Širokopásmové připojení – např. 10 MB/s na pracovní den a 20 MB/s o víkendu, Hlas – 1000 vnitrostátních minut plus mezinárodní hovory za 10 c za minutu > Bezdrátově – 1 000 SMS, 500 minut domácího hlasu a 1 GB dat. Při překročení jsou náklady 1 c za minutu SMS nebo hlasu nebo MB > TV – 50 základních kanálů a 4 sportovní kanály Order Capture: Nabídněte zákazníkovi různé kombinace služeb > Hlas > Data > TV > Bezdrátové, S různými cenovými plány, Hlasové minuty, Rychlost dat, Objem dat, TV kanály, Počet SMS, Podpora akcí pro více objednávek, Poskytování, změna, zrušení, pozastavení, změna

Modul-11: Aktivace a řízení pracovní síly

    Přiřazení práce nebo zakázky: Přiřazení pracovních příkazů, Typ/kategorie, Místo a doba jízdy, Důležitost Dovednosti: SLA, Časy závazků, Pracovní instrukce Aktivace: Použití aktivačních systémů k provádění úkolů určených inventárními systémy pomocí API příslušné správy prvků systém, Využití konfigurační schopnosti FCAPS, Používá se pro automatické akce

Modul-12: Nejnovější trendy v integraci OSS/BSS, Big Data & IoT v Telecom

    Virtualizace OSS/BSS Pokročilá analytika a velká data Analytika a rozhodování v reálném čase Precizní MARKETING: Zacílení na vyšší hodnotu, snížení odchodu uživatelů Provozní efektivita – Preventivní péče o zákazníky Provoz zaměřený na předplatitele, mimo zátěž Optimalizace webu na buňku Dynamické profilování Analýza Click Stream

Volitelný 4. den v Big Data Analytics v OSS

Cíl Marketing/ Akvizice zákazníků/předplatitelů

    Identifikace klientů s nejvyšší rychlostí Identifikace klientů pro dané produkty Identifikace správné sady produktů pro klienta (Recommendation Engine) Technika segmentace trhu Techniky křížového prodeje a následného prodeje Technika segmentace klienta Technika prognózy tržeb z prodeje

Churn Management a redukce

    3 typy odchodů: aktivní/záměrné, rotační/náhodné, pasivní nedobrovolné 3 klasifikace ztracených zákazníků: celkový, skrytý, částečný pochopení proměnných CRM pro odchod zákazníků shromažďování dat o chování zákazníků shromažďování dat o vnímání zákazníků shromažďování demografických dat zákazníků čištění dat CRM Nestrukturovaná data CRM ( zákaznický hovor, vstupenky, e-maily) a jejich převod na strukturovaná data pro analýzu odchodů zákazníků Social Media CRM – nový způsob získávání indexu spokojenosti zákazníků Případová studie 1: T-Mobile USA: Snížení odchodu zákazníků o 50 %

Analýza síťového provozu

Analýza síťového provozu – analýza hlavních příčin selhání sítě, přerušení služeb z metadat, IPDR a CRM:

    Využití CPU Využití paměti QoS Využití fronty zařízení Chyba rozhraní Chyba IoS verze Směrování Události Variace latence Analýza Syslog Prahová hodnota ztráty výkonu Sběr a zpracování IPDR (podrobný záznam IP) Použití dat IPDR pro spotřebu šířky pásma účastníka, využití síťového rozhraní, stav modemu a diagnostické informace o HFC

Big Data OSS/BSS prodejce/platforma – srovnávací studie

    IBM & Co. COMVERSE OSS/BSS Open source Flexera OSS řešení ETI Software Ericsson Huawei Nokia Oracle Subex Amdoc Ascom

Požadavky

Pro účast v tomto kurzu nejsou vyžadovány žádné zvláštní požadavky.

  21 hodiny

Počet účastníků



Price per participant

Reference (5)

Související kurzy

Cisco CCNA Syllabus in 5 Days

  35 hodiny

Cisco ASA/Pix Operation

  28 hodiny

Související kategorie