Návrh Školení

Úvod

Přehled Kotlinu

Nastavení nástrojů

  • Použití příkazového řádku
  • Instalace JDK pro Kotlin
  • Instalace a nastavení IDE: IntelliJ
  • Instalace pluginů

Začátek s Kotlinem

  • Úvod do základního programování v Kotlinu
  • Seznámení s architekturou Kotlinu
  • Interakce s Kotlinem pomocí REPL (Read-Eval-Print Loop)
  • Vytváření proměnných v Kotlinu
  • Chápání různých datových typů v Kotlinu
  • Použití řetězců v Kotlinu
  • Chápání imutabilních konceptů v Kotlinu
  • Implementace výrazů, příkazů a přiřazení
  • Použití proměnných s možností nulové hodnoty (null safety) v Kotlinu
  • Vytvoření první samostatné aplikace v Kotlinu

Implementace podmínkových příkazů v Kotlinu

  • Řízení podmíněného toku programu pomocí příkazu "if"
  • Správa možností pomocí příkazu "when"
  • Prozkoumání pokročilých schopností Kotlinu v oblasti podmínkových příkazů
  • Generování náhodných čísel pomocí podmínkových příkazů

Použití polí a seznamů v Kotlinu

Implementace smyček v Kotlinu

  • Kódování "for" smyček
  • Kódování "while" smyček
  • Implementace příkazu "break"
  • Implementace příkazu "continue"
  • Použití příkazu "return"
  • Použití návěští smyček
  • Výpočet součtu čísel pomocí smyček

Použití funkcí v Kotlinu

  • Vytváření funkcí
  • Deklarace funkcí
  • Použití parametrů a návratových hodnot
  • Použití rozšiřujících funkcí (extension functions)
  • Použití inline funkcí
  • Použití vyšších funkčních typů (higher-order functions)

Objektově orientované programování v Kotlinu

  • Přehled programování s objekty
  • Vytváření tříd
  • Přidávání metod do tříd
  • Definování základních konstruktů
  • Použití pojmenovaných parametrů a výchozích hodnot
  • Použití otevřených tříd pro dědění
  • Použití abstraktních tříd
  • Vytváření a používání rozhraní (interfaces)
  • Správa překrývání (overriding)
  • Vytváření datových tříd
  • Použití singletonů a společných objektů (companion objects)
  • Použití výčtů (enumerations)
  • Skupinování tříd do balíčků
  • Použití importů
  • Implementace skrytí informací (information hiding)
  • Použití getterů a setterů
  • Implementace viditelnostních modifikátorů
  • Chápání generik
  • Implementace obecného zásobníku (generic stack)
  • Použití generických funkcí

Použití různých číselných systémů

  • Použití šestnáctkových čísel
  • Použití dvojkových čísel
  • Použití bitových operátorů

Implementace funkcionalit vstupu a výstupu

Použití Javy z Kotlinu

Použití Kotlinu z Javy

Použití Spek pro testování

Řešení potíží (troubleshooting)

Shrnutí a závěr

Požadavky

  • Základní poznatky v informatice
  • Nejsou vyžadovány předchozí programátorské zkušenosti
 21 hodiny

Počet účastníků


Cena za účastníka

Reference (1)

Nadcházející kurzy

Související kategorie