Návrh Školení
Zopakování
- Dědičnost a rozhraní
- Odkazy na objekty vs. dědičnost
- Polymorfismus
- Statické a výchozí metody rozhraní
- Kolekce a generika
- Generika (dědičnost, wilcardy)
- Pišeme generické typy
Návrhové vzory
- Vytváření objektů
- Statické metody a pole
- Operátor new
- Vzory vytváření
- Dědičnost vs. kompozice / výhody a nevýhody
- Kompoziční vzor
- Vnitřní třídy
Reflexe
- Třída Class
- Hledání polí, metod a konstruktorek
- Přístup k polím, volání metod
- Prozkoumávání pole
Anotace
- Anotace v Java API (@Override, @Deprecated)
- Vytváření anotací
Funkcionální programování
- Přehled lambda vyjádření
- Lambda vyjádření a funkční rozhraní
- Využití lambda vyjádření
- Práce s odkazy na metody
API pro proudy (Stream API)
- Proud a kolekce
- Filtrování kolekcí
- Spojování a pipelining
API pro data a čas (Date/Time API)
- Zastaralé API
- API pro data a čas (JSR 310)
- Datové a časové události
- Časové razítky, obdoby a trvání
- Výpočty s daty a časy
- Formátování
- Lokalizace / časové zóny
Základy JUnitu
- Přehled JUnitu, testování ovládané požadavky (TDD)
- Testy a tvrzení
- Výjimky v testech
- Seskupování testů pomocí JUnitu
- Pišeme přípravu - @Before, @After
- Testovací sady a další schopnosti
- Přehled mock objektů
Nástroje pro build
- Přehled Antu
- Přehled Maven
Abstraktní třída
- Zásady deklarace a implementace abstraktních tříd
- Běžné problémy při práci s abstraktními třídami
Role tříd, abstraktních tříd a rozhraní v aplikaci
- Hodnocení objektově orientované abstrakce v Javě
- Kompletní objektový model v Javě
- Programovací model zaměřený na rozhraní, abstraktní třídy a rozhraní pro flexibilitu a nezávislost jednotlivých podsystémů aplikace při jejich implementaci
- Aplikace abstraktních tříd k extrahování společné funkce, která je dále rozšířena flexibilitou nabízenou rozhraními
Role statických a dynamických objektů v modelu aplikace
- Statické třídy Java a dynamické vlastnosti těchto tříd
- Rozlišování funkcí obojího typu entit v Javě a běžné použití, včetně příkladů osvědčených postupů v návrhu řešení založených na statických a dynamických objektech Java
- Úvod do návrhových vzorů
- Úvod k factory návrhovému vzoru
Operace s jednoduchými typy a wrapper třídami
- Důležité fakta a techniky pro rozšíření použití jednoduchých typů v objektovém modelu Javy.
- Problémy s rolemi wrapper tříd jednoduchých typů a běžné aplikace tohoto typu v aplikaci
Zvláštní objekty Java, třída String, StringBuilder a StringBuffer
- Přehled základních vlastností třídy String a diskuse o zpracování String objektů virtuálním strojem
- Využití buffer tříd a operace s řetězci
Formátování, parsování a regulární výrazy
- Úvod do regulárních výrazů v Javě
- Diskuse o základních i pokročilých technikách pro zpracování regulárních výrazů (třída String) a o technikách založených na specializovaných třídách pro tento typ konstrukce
- Tokenizace, vyhledávání a shody vzorů pro řetězecové typy
Požadavky
-
Znalost jazyka Java a OOP. Účastníci musí znát balíčky, ovládací struktury a cykly, základní konkrétní třídy a základní rozhraní.
Reference (5)
Že jsme získali komplexní přehled i o kontextu - například proč potřebujeme nějaké anotace a co znamenají. Líbila se mi praktická část školení – nutnost ručně spouštět příkazy a volat zbývající API
Alina - ACCENTURE SERVICES S.R.L
Kurz - Quarkus for Developers
Přeloženo strojem
The extra information that was shared, the training was not straightforward groovy, which was nice.
Covenant - Vodacom
Kurz - Groovy Programming
the trainer can clearly explain the topic and can answer every question.
Hannah Mae Lubigan - Security Bank Corporation
Kurz - Advanced Spring Boot
Training style and trainer helps solve issues encountered during the exercises.
Carl Angelo Gonzales - Security Bank Corporation
Kurz - Spring Boot for Beginners
The breadth of the topis covered was quite a bit and the trainer tried to do justice to that.