Návrh Školení

QA/CI

  • Co je QA?
  • Co je CI?
  • Náklady na vývoj softwaru, refaktoring a opravy chyb
  • Identifikace a pochopení projektu
  • Výhody pro organizaci

DDD

  • Vývoj softwaru na základě požadavků a předpokladů DDD (Domain-Driven Design)
  • Potíže v komunikaci IT-Business
  • Doménový model

Nejlepší praktiky

  • KISS princip a DRY (Don't Repeat Yourself)
  • Kódovací standardy
  • Vytváření opakovatelného kódu prostřednictvím OOP a design patternů
  • Identifikace a snižování cyklotické komplexity

Software metriky

  • Hmotnost metody třídy (Weight Method per Class)
  • Odpověď třídy (Response For a Class)
  • Hloubka dědičnosti stromu (Depth of Inheritance Tree)
  • Spojení mezi objekty (Coupling Between Objects)
  • Nedostatek soudržnosti metod (Lack of Cohesion of Methods)
  • Počet potomků (Number of Children)
  • Cyklotická komplexita
  • Třídní metriky
  • Modelové metriky
  • Metriky pro použití

Testování softwaru

  • Co, kdy a jak testovat?
  • Metoda "white-box" a "black box"
  • Role testování v agilních metodologiích
  • TDD (Test-Driven Development) pouze potenciální zvýšení nákladů na projekt
  • Unit testing
  • Behaviorální testy
  • Funkční testy

Refaktoring

  • Co je refaktoring?
  • Dlužná technologie (Debt technology)
  • Kódové páchy (Code smell)
  • Refaktorizační vzory

Dokumentace

  • Role dokumentace v agilních metodologiích
  • Co dokumentovat?
  • Druhy dokumentace
  • Dokumentace a agilní metodologie, nebo můžete říct (Funkční software nad úplnou dokumentací)?
  • Standard XMI
  • Automatizované generování dokumentace

Nástroje a prostředí CI

  • Nástroje a prostředí CI

Agilní metody a CI/QA

  • Plánování a inkrementální vývoj
  • Akceptace změn
  • Krátké fáze
  • Mnozíobezní tým
  • Extreme Programming, revize kódu (Code Review)
  • Lidé a interakce nad procesy a nástroji

Závěr

  • Diskuse
  • Otázky
  • Jak začít s procesem implementace?

Úvod do testování

  • Funkční testy
  • Regressní testy
  • Vysledné testy (UAT Tests)
  • Unit testy
  • Testování použitelnosti
  • Nefunkční testy
  • Výkonnostní testy
  • Zátěžové testy
  • Stresové testy
  • Casové testy (Soak test)

Testovat nebo ne

  • Kdo rozhoduje o tom, co bude testováno?
  • Náklady na testování nepodstatných věcí
  • Výpočet ROI (co když něco selže analýza)
  • Role manažera testů

Proces testování

  • Testování je proces a strategie
  • Identifikace potřeb testování
  • Sběr požadavků (use cases, user stories)
  • Rozsah (výběr a prioritizace scénářů)
  • Návrh testů
  • Příprava dat
  • Příprava prostředí
  • Vytvoření nebo nahrávání testů
  • Provedení testu
  • Analyza a zprávy
  • Závěry a vylepšování
  • Kdy říct "stop"

Vlastník produktu a testy

  • Představitel zákazníka a priorita testů
  • Prioritizace testů
  • Napsání účinných příběhů pro UAT (User Acceptance Testing)
  • Akceptační kritéria
  • Skupinová cvičení na vytvoření požadavků zákazníka a napsání příběhů na základě těchto požadavků a vytvoření testů
 28 hodiny

Počet účastníků


Cena za účastníka

Reference (1)

Nadcházející kurzy

Související kategorie