Děkujeme za vaši dotaz! Jeden z našich pracovníků vás brzy kontaktuje.
Děkujeme za rezervaci! Jeden z našich pracovníků vás brzy kontaktuje.
Návrh Školení
QA/CI
- Co je QA?
- Co je CI?
- Náklady na vývoj softwaru, refaktoring a opravy chyb
- Identifikace a pochopení projektu
- Výhody pro organizaci
DDD
- Vývoj softwaru na základě požadavků a předpokladů DDD (Domain-Driven Design)
- Potíže v komunikaci IT-Business
- Doménový model
Nejlepší praktiky
- KISS princip a DRY (Don't Repeat Yourself)
- Kódovací standardy
- Vytváření opakovatelného kódu prostřednictvím OOP a design patternů
- Identifikace a snižování cyklotické komplexity
Software metriky
- Hmotnost metody třídy (Weight Method per Class)
- Odpověď třídy (Response For a Class)
- Hloubka dědičnosti stromu (Depth of Inheritance Tree)
- Spojení mezi objekty (Coupling Between Objects)
- Nedostatek soudržnosti metod (Lack of Cohesion of Methods)
- Počet potomků (Number of Children)
- Cyklotická komplexita
- Třídní metriky
- Modelové metriky
- Metriky pro použití
Testování softwaru
- Co, kdy a jak testovat?
- Metoda "white-box" a "black box"
- Role testování v agilních metodologiích
- TDD (Test-Driven Development) pouze potenciální zvýšení nákladů na projekt
- Unit testing
- Behaviorální testy
- Funkční testy
Refaktoring
- Co je refaktoring?
- Dlužná technologie (Debt technology)
- Kódové páchy (Code smell)
- Refaktorizační vzory
Dokumentace
- Role dokumentace v agilních metodologiích
- Co dokumentovat?
- Druhy dokumentace
- Dokumentace a agilní metodologie, nebo můžete říct (Funkční software nad úplnou dokumentací)?
- Standard XMI
- Automatizované generování dokumentace
Nástroje a prostředí CI
- Nástroje a prostředí CI
Agilní metody a CI/QA
- Plánování a inkrementální vývoj
- Akceptace změn
- Krátké fáze
- Mnozíobezní tým
- Extreme Programming, revize kódu (Code Review)
- Lidé a interakce nad procesy a nástroji
Závěr
- Diskuse
- Otázky
- Jak začít s procesem implementace?
Úvod do testování
- Funkční testy
- Regressní testy
- Vysledné testy (UAT Tests)
- Unit testy
- Testování použitelnosti
- Nefunkční testy
- Výkonnostní testy
- Zátěžové testy
- Stresové testy
- Casové testy (Soak test)
Testovat nebo ne
- Kdo rozhoduje o tom, co bude testováno?
- Náklady na testování nepodstatných věcí
- Výpočet ROI (co když něco selže analýza)
- Role manažera testů
Proces testování
- Testování je proces a strategie
- Identifikace potřeb testování
- Sběr požadavků (use cases, user stories)
- Rozsah (výběr a prioritizace scénářů)
- Návrh testů
- Příprava dat
- Příprava prostředí
- Vytvoření nebo nahrávání testů
- Provedení testu
- Analyza a zprávy
- Závěry a vylepšování
- Kdy říct "stop"
Vlastník produktu a testy
- Představitel zákazníka a priorita testů
- Prioritizace testů
- Napsání účinných příběhů pro UAT (User Acceptance Testing)
- Akceptační kritéria
- Skupinová cvičení na vytvoření požadavků zákazníka a napsání příběhů na základě těchto požadavků a vytvoření testů
28 hodiny
Reference (1)
Trenér je velmi dobře informovaný o tématu a je schopen poskytnout příklady ze skutečného světa prostřednictvím svých zkušeností.
Nouf
Kurz - Agile Software Testing with Continuous Integration
Přeloženo strojem