Návrh Školení
Úvod do problematiky komunikace
- komunikační proces a jeho fáze, význam verbální a neverbální komunikace, techniky a nástroje efektivní komunikace
Principy efektivní komunikace jako základní prvek efektivních kontaktů v organizaci
- sebeanalýza vlastního komunikačního stylu chyby v komunikaci komunikační bariéry fáze navazování mezilidského kontaktu přímá komunikace a telefonická komunikace .
Komunikace v organizaci
- komunikační sítě v organizaci, modely toku informací a jejich optimalizace, úkoly a nástroje interní komunikace
Efektivní rozhovor
- utváření vlastního obrazu jako odesílatele a příjemce sdělení faktory ovlivňující kvalitu profesních kontaktů mezi zaměstnanci aktivní naslouchání jako nástroj efektivní komunikace faktory rušivé naslouchání a porozumění výpovědím umění klást otázky psychologické mechanismy a techniky uplatňování vlivu
V souladu se sebou samým a v dobrých vztazích s ostatními – koncept asertivního chování
- koncept asertivity vlastní práva, když se rozhodnete být asertivní druhy chování: agresivní, submisivní chování, asertivní budování zpráv „já“ jako základ pro asertivní vyjadřování názorů, soudů a emocí, proč se bojíme říkat „ne“ - co nám brání v sebeúctě vyplývající z asertivního zacházení se sebou samým
Co to znamená respektovat vás a sebe – co se stane, když souhlasíme nebo odmítneme
- schopnost odmítnout a přijmout odmítnutí schopnost argumentovat obrana proti manipulaci přijímání negativních i pozitivních hodnocení, reakce na formy kritiky poskytování konstruktivní zpětné vazby
Konflikt, rozdílnost názorů nebo hádka? Vymezení pojmu konflikt
- co je konflikt - podstata a druhy konfliktů, typy konfliktů v závislosti na účastnících. kdy se vnitřní konflikt stane vnitřním konfliktem – teorie Kurta Lewina
odkud to pochází? Tedy o hlavních zdrojích konfliktů
- každý táhne svým směrem - rozdíly v cílech jsou vždy lepší - rozdíly v hodnotách nebo názorech - kdo je kdo - organizační nejednoznačnost
Ďábel není tak hrozný – nebo je konflikt vždy problém? Funkční a dysfunkční konflikty
- Je každý konflikt pro tým destruktivní? kdy vzniká konflikt? co určuje konstruktivní nebo destruktivní sílu konfliktu?
Když se díváme na stejnou věc, vidíme něco jiného, tj. zkreslení vnímání, ke kterému dochází v konfliktu
- důležitost osobního postoje a motivace v konfliktu, co nám brání a co nám pomáhá vidět podstatu konfliktu, jak vkročit do kůže někoho jiného, tj. podívat se na konflikt očima druhých
Kdo jste a kým můžete být – Styly chování při zvládání konfliktů
- nic není stejné - typy chování v konfliktních situacích - všelék ????? Existuje správné chování v každém sporu? když zvítězí tvrdohlavost – důsledky rigidního uplatňování určitých stylů
O konfliktu, který pomáhá a rozvíjí - asertivní a rozvojové využití konfliktů v týmové práci
- asertivní dovednosti užitečné při řešení konfliktů, jak proměnit olovo ve zlato nebo jak dosáhnout toho, aby konflikt pozitivně ovlivnil práci týmu?
Jak se neutopit v konfliktu? – strategie používané v konfliktní situaci
- Vyhrávám - prohráváš, vyhráváš - prohrávám bez prohry - měním konflikt ve spolupráci
Práce s emocemi v konfliktu aneb jak se vypořádat s obtížnou situací
- sopka plná lávy - o emocích, které nás dokážou ovládnout, zavedení relaxačních a koncentračních metod do antistresového tréninku
Nejen vyšlapaná cesta - kreativní principy řešení konfliktů
- Kolika způsoby můžete najít řešení konfliktu? Existuje zlatá střední cesta, jak pomoci najít dohodu? optimální způsoby řešení konfliktů ve firmě
Požadavky
Cílem školení bude zopakování a zlepšení kompetencí nezbytných k dosažení obchodních cílů, a to jak z hlediska individuální, tak týmové práce.
Reference (2)
Flexibilita školitele upravit témata podle mého profilu.
Carlos - Magotteaux International SA
Kurz - Efektywna komunikacja interpersonalna i rozwiązywanie konfliktów
Machine Translated
Moc se mi líbí přístup a humor trenéra
zherald ametlli - SPOC S.A.
Kurz - Efektywna komunikacja interpersonalna i rozwiązywanie konfliktów
Machine Translated