Thank you for sending your enquiry! One of our team members will contact you shortly.
Thank you for sending your booking! One of our team members will contact you shortly.
Návrh Školení
Klíčové pojmy a témata
- Co je SOA? Jaký architektonický styl zvolit? Styl „potrubí a filtru“ Omezení typů dat Životní cyklus vývoje Poskytování vhodné úrovně abstrakce Klíčová témata řešená v rámci RUP pro SOA
Identifikace a specifikace služby
- Sestavení modelu služby Služby definované WSDL Vývoj specifikací služeb Definování poskytovatelů služeb Určení granularity služby Specifikace chování Specifikace politiky Definování kandidátských služeb Refaktoring služeb
Správa portfolia služeb
- Aplikace jako dynamické entity Portfolio dostupných funkcí Vazba na čas procesu Vazba za běhu WSDL, XSD a WS-Policy Proces správy portfolia služeb Konfigurace smlouvy SLA pro webovou službu
Řešení zaměřená na služby rozdělení disku
- Správa modelů Kategorizace prvků Různé zúčastněné strany kontrolující model Používání balíčků Reprezentace pohledů do modelu Kompozitní struktura z UML 2.0 Použití "částí" a "konektorů" Rozdělení spravovaných služeb
Nové a aktualizované pokyny
- Správa příloh zpráv Návrh zpráv Zajištění konzistence schématu zpráv Zapouzdření dat služby Schéma dat vztahu - hranice služby Zprostředkování služby Správa stavu Přednosti stavových a bezstavových služeb Správa stavu zdrojů Goze služeb po komponenty služeb Tradiční model návrhu/implementace
Design zaměřený na zprávy
- Zaměření na doménu služeb Doménové inženýrství Aplikování objektově orientované analýzy a návrhu Vytváření vysoce znovu použitelných modelů Tradiční standardizace EDI mezi obchodními společnostmi Hybridní přístup zaměřený na zprávy a služby Analýza případů použití Dokumentace požadavků Použití modelů obchodních procesů Nefunkční požadavky Požadavky databáze
Design zaměřený na služby
- Zpřístupnění funkcí očekávaných od podnikání Zpřístupnění operací poskytovatelů služeb Vytváření intuitivních rozhraní služeb Modelování zaměřené na služby Přístup řízený případem použití Pochopení potřeb aktérů Cíle projektu – z obchodního hlediska Zapojení softwarového architekta Informace o politice, požadované spotřebiteli služeb Role obchodního manažera Interakce s back-end systémem Připojení služby k modelu implementace Zpřesnění modelu služby Řešení problémů s výkonem
Collaboration-centrický design
- Spolupracující služby Procesní pohled na služby Tradiční obchodní modelování Plnění rolí ve spolupráci Procesy výměny partnerů (PIP) OAGIS standardy Procesně orientované myšlení „Propast mezi byznysem a IT“ Aktivity „černé skříňky“ Definování klíčových ukazatelů výkonu (KPI) Verze a publikování modelu Vytváření metrik pro monitorování Choreografický jazyk Jazyk pro provádění obchodních procesů (BPEL) Monitorování služeb
Co je SOA Governance?
- Dodržování standardů nebo zákonů Řízení změn Zajištění kvality služeb Správa portfolia služeb Řízení životního cyklu služby Používání zásad k omezení chování Sledování výkonu služeb
Problém SOA Governance
- Governance objevující se jako iniciativy SOA Dynamické prostředí pro interakci služeb Podpora opětovného použití služeb Kontrola vzájemné interakce služeb
SOA Governance Fáze
- Za prvé: uvědomění si, že je zapotřebí správa věcí veřejných, Za druhé: správa a řízení zlepšující provádění podnikání Za třetí: míchání technologií a změny v chování Za čtvrté: výběr a implementace technologií
Služba Management
- Perspektiva návrhu Perspektiva běhu Úložiště služby pro opětovné použití Služby obsažené v heterogenních platformách Virtualizace služeb pro správu služeb za běhu
Kritické komponenty řízení
- Služba registru služeb a úložiště aktiv Vytvoření „SOA Center of Excellence“ Zaměření na vytvoření organizačních směrnic SOA Zralost organizace Dohodnuté zásady řízení
SOA Governance nástroje
- Monitorování událostí v reálném čase Selhání v rámci BSM Instrumentace na úrovni služeb Zapojení do systémů provozního řízení Virtualizace jako prostředek k oddělení logiky řízení a služeb Virtualizace služeb řízená provozním personálem
Vývoj základní SOA governance
- Proč se balík technologií SOA stal složitým Mixování mezi COTS a interními konzultanty Zdůvodnění externích konzultantů, kteří vám pomohou zjistit, v jakém podnikání skutečně působíme
Role a odpovědnosti zahrnuté v SOA Governance
- Zřízení SOA centra Excellence Celopodnikové plánování a pomoc při provádění Role architekta SOA/architekta governance Řešení potenciálních konfliktních zájmů Zajistěte, aby byly dodržovány pokyny pro governance
Bariéry SOA governance
- Neuvědomování si potřeby řízení Nedostatek Gotechnologií řízení Nedostatek virtualizací služeb
Stav řádné správy věcí veřejných
- Interakce s externími stranami Správa obchodních pravidel a BRE mgmt Předpisy pro řádnou správu věcí veřejných Úložiště smluv Proaktivní začleňování správy do obchodní Gořízení spíše akcí než prohlášením Monitorování SLA za účelem stanovení prémiových cen
Kritické faktory úspěchu
- Začněte uvažovat o správě co nejdříve Zobrazení správy jako pohyblivého cíle Spravujte zásady jako entity s vlastními životními cykly Vyberte si technologickou platformu Platforma by měla řešit okamžité potřeby správy Budoucí podpora při škálování infrastruktury SOA Prosazování dohod o úrovni služeb
Požadavky
Zkušenosti s návrhem softwaru
21 hodiny