Návrh Školení

1. Úvod do řízení kontinuity podnikání

Tato část modulu poskytuje základní úvod do disciplíny řízení kontinuity podnikání, popisuje, jak by se měla vestavět do celkové strategie podniku, a poskytuje stručný přehled rizikového manažerství.

1.1 Potřeba řízení kontinuity podnikání
1.2 Kontext řízení kontinuity podnikání v podniku
1.3 Vedení a závazek vyššího manažerstva ke kontinuitě podnikání
1.4 Revize základů rizikového manažerství
1.5 Životní cyklus Ústavu pro kontinuitu podnikání

2. BC politika a správa programu

Tato část modulu popisuje jak počáteční stádiu, tak požadavky na trvalou správu programu řízení kontinuity podnikání.

2.1 Počáteční aktivity
2.2 Implementace BC programu
2.3 Kontinuita dodavatelského řetězce
2.4 Dokumentace

3. Poznání organizace (analýza) – 10 hodin

Tato část modulu popisuje, jak manažer kontinuity podnikání dochází k pochopení organizace a iniciuje celkový program řízení kontinuity podnikání.

3.1 Identifikace oblastí klíčových pro podnikání
3.2 Terminologie
3.3 Analýza dopadu na podnikání
3.4 Analýza požadavků na kontinuitu
3.5 Hodnocení hrozeb a zranitelností
3.6 Vzdálené sledování (horizon scanning)
3.7 Posouzení rizik
3.8 Ohodnocení možností
3.9 Biznisové případy a schválení programu

4. Určení strategie řízení kontinuity (návrh)

Tato část modulu popisuje, jak organizace vyvíjí celkovou strategii řízení kontinuity.

4.1 Strategické možnosti
4.2 Lidé
4.3 Prostory
4.4 Procesy a postupy
4.5 Technologie
4.6 Informace
4.7 Dodavatelský řetězec
4.8 Stakeholderové (interesanti)
4.9 Veřejné nouzové situace

5. Reakce na kontinuitu podnikání (implementace) – 6 hodin

Tato část modulu popisuje, jak organizace vyvíjí a implementuje reakci na kontinuitu podnikání.

5.1 Celková struktura odpovědi na incident
5.2 Typy plánů
5.3 Plány pro řízení incidentů
5.4 Plány pro kontinuitu podnikání
5.5 Plány pro obnovu po havárii
5.6 Plány pro obnovení podnikání

6. Ocvěňování, udržování a revize (validace) – 4 hodiny

Tato část modulu popisuje celkový program ocvěňování, udržování a revizí plánů pro kontinuitu podnikání.

6.1 Ocvěňování a testování plánů
6.2 Udržování plánů
6.3 Revize plánů

7. Vnášení povědomí o kontinuitě podnikání do organizace – 3 hodiny

Tato část modulu popisuje, jak by se mělo povědomí o kontinuitě podnikání vestavět do organizace.

7.1 Celkové povědomí
7.2 Trenink schopností

8. Dodatky

Tato část modulu popisuje celkový program řízení kontinuity podnikání.

8.1 Slovník pojmů a definic
8.2 Reference

Požadavky

Kandidáti by měli ideálně mít 1-2 let zkušeností v manažerské kontinuitě podnikání. Výhodou bude povědomí o normě ISO 22301:2019, standardu pro manažerskou kontinuitu podnikání. Tento kurz primárně přínese užití těm, kteří již působí v oblasti manažerské kontinuity podnikání, včetně manažerů odpovědných za operační funkce.

 35 hodiny

Počet účastníků


Cena za účastníka

Nadcházející kurzy

Související kategorie