Návrh Školení
1. Úvod do správy kontinuity podnikání
Tato část modulu poskytuje základní úvod do disciplíny správy kontinuity podnikání, popisuje, jak by se měla začlenit do celkové strategie podniku, a poskytuje stručný přehled o řízení rizik.
1.1 Potřeba správy kontinuity podnikání
1.2 Kontext správy kontinuity v podniku
1.3 Vedení a závazek řídících vrstev k kontinuitě
1.4 Přehled fundamentálních principů řízení rizik
1.5 Životní cyklus institutu pro správu kontinuity podnikání (BCI)
2. Politika a řízení programu BCM
Tato část modulu popisuje jak počáteční stádiá, tak požadavky na průběžné řízení programu správy kontinuity podnikání.
2.1 Počáteční činnosti
2.2 Implementace programu BCM
2.3 Kontinuita dodavatelského řetězce
2.4 Dokumentace
3. Pochopení organizace (Analýza) – 10 hodin
Tato část modulu popisuje, jak manažer pro správu kontinuity podnikání začíná pochopit organizaci a inicioval celkový program správy kontinuity podnikání.
3.1 Identifikace oblastí kritických pro podnikání
3.2 Terminologie
3.3 Analýza dopadu na podnikání (BIA)
3.4 Analýza požadavků na kontinuitu
3.5 Hodnocení rizik a zranitelností
3.6 Zpracování vzdálených hrozeb (horizon scanning)
3.7 Posouzení rizik
3.8 Hodnocení možností
3.9 Obchodní případy a schválení programu
4. Určení strategie správy kontinuity (Design)
Tato část modulu popisuje, jak organizace vyvíjí celkovou strategii pro správu kontinuity.
4.1 Strategické možnosti
4.2 Lidé
4.3 Prostory
4.4 Procesy a postupy
4.5 Technologie
4.6 Informace
4.7 Dodavatelský řetězec
4.8 Stakeholderové (zainteresovaní subjekty)
4.9 Občanské nouze
5. Odpověď na přerušení provozu v rámci správy kontinuity (Implementace) – 6 hodin
Tato část modulu popisuje, jak organizace vyvíjí a implementuje odpověď na přerušení provozu v rámci správy kontinuity.
5.1 Celková struktura reakce na incidenty
5.2 Druhy plánů
5.3 Plány pro řízení incidentů
5.4 Plány správy kontinuity podnikání
5.5 Plány obnovení po havárii (DRP)
5.6 Plány obnovy provozu
6. Testování, udržování a recenze (Validace) – 4 hodiny
Tato část modulu popisuje celkový program testování, údržby a recenzí plánů správy kontinuity.
6.1 Testování a zkoušení plánů
6.2 Údržba plánů
6.3 Recenze plánů
7. Začleňování povědomí o správě kontinuity do organizace – 3 hodiny
Tato část modulu popisuje, jak by se povědomí o správě kontinuity mělo začlenit do organizace.
7.1 Celkové povědomí
7.2 Školení dovedností
8. Dodatky
Tato část modulu popisuje celkový program správy kontinuity podnikání.
8.1 Glosář výrazů a definic
8.2 Reference
Požadavky
Kandidáti by měli ideálně mít 1-2 let zkušeností ve správě kontinuity podnikání. Přehled standardu ISO 22301:2019 pro správu kontinuity bude výhodný. Kurz především profítní vyjde těm, kdo už působí v oblastech správy kontinuity podnikání, včetně manažerů odpovědných za operační funkce.