Thank you for sending your enquiry! One of our team members will contact you shortly.
Thank you for sending your booking! One of our team members will contact you shortly.
Návrh Školení
Úvod do Lua
- Něco z historie Cíle, funkce a jiné cíle Lua Zdroje dokumentace a výukových programů Lua Instalace interpretu Lua Nastavení a používání LuaRocks
Základní syntaxe a sémantika
- Identifikátory Komentáře, blokové komentáře Globální proměnné a vynucení přísnosti Lokální proměnné Samostatné programy, argumenty programu Kompilační jednotky, bloky, výrazy, středníky
Datové typy a datové struktury
- Základní typy: nil, boolean, number, string Typy objektů: funkce, uživatelská data, vlákno, tabulka Reference/objekty vs. základní hodnoty Význam tabulek v Lua
Úvod do tabulek a jejich všestrannosti
- Tabulky jako asociativní pole Tabulky jako číselná pole, sekvence
Základní řídicí struktury
- The if then elseif else end Smyčka while Smyčka opakování Jednoduchá smyčka for
Vypořádání se s chybou
- Návratové hodnoty vs výjimky Převod návratové hodnoty na výjimku Převedení výjimky na návratovou hodnotu Úrovně chyb
Ukázkové programy
- Vyhodnocení polynomu První vyhledávání šířky Doplňková cvičení
Více o funkcích
- Pojmenované argumenty Objektově orientovaná volání Uzavírání volání Currying Tail Vícenásobné přiřazení a návrat Varargs
Iterátory a korutiny
- Obecná smyčka for Bezstavové vs stavové iterátory Rozdíly mezi iterátory a společnými rutinami
Metatabulky a metametody
- Příklad sady Metametoda __tostring Aritmetické metametody Metametody __index, __newindex Metametoda __len
Moduly a balíčky
- Používání modulů Vytváření modulů Organizace modulů do balíčků
Objektově orientované programování
- Stavební kameny OOP v Lua Příklady
Diskuse o pokročilejších jazykových funkcích
- Slabé tabulky Finalizátory Kompilace, vyhodnocení, načítání
Požadavky
Znalost alespoň jednoho dalšího programovacího jazyka. Programming zkušenost. Volitelně, pokud znáte jiné skriptovací jazyky, usnadní to pochopení Lua.
14 hodiny