Návrh Školení

Úvod

    Proč potřebujete obchodní modely? Modelovací dovednosti

Definování rozsahu modelování

    Co je to obchodní model? Oddělení textových a grafických prvků Kontrastní rozsah s úrovní detailů

Vytvoření procesu rozvoje obchodního modelu

    Použití kroků: vyvolat, analyzovat, zdokumentovat, ověřit opakování kroků Usnadnit workshopy požadavků Mapování modelů na výstupy

Zmapování vícerozměrných aspektů obchodního modelu

    Použití přístupu pěti Ws: kdo, co, kde, kdy, proč a jak Výběr správného přístupu k modelování Použití CASE nástrojů a simulace

Mapování Business krajiny

    Analýza podniku Prozkoumání podnikové architektury Rozložení architektury na její komponenty Použití komponenty Business Model

Uplatňování obchodních pravidel

    Dokumentování omezení: operativní a strukturální Reprezentace pravidel pomocí rozhodovacích tabulek Rozsah Business Funkce

Zahájení procesu s funkčním rozkladem

    Stanovení funkčních hierarchií Rozlišení funkcí a procesů

Kreslení UML diagramy případů užití

    Definování rozsahu a hranice Identifikace aktérů Zpřesnění případů použití

Dokumentování případů obchodního použití

    Výběr vhodné úrovně detailů Specifikace předběžných a následných podmínek Modelování Business Procesy

Aplikace technik procesního modelování

    Pracovní postupy Události Activities Rozhodnutí Sekvenční zasílání zpráv Role

Využití Business Process Modeling Notation (BPMN)

    Přínosy ze standardizovaného přístupu Pořadí a klasifikace činností Kategorizace událostí Emulace Business procesu

Zdokonalování diagramů obchodních procesů

    Výběr správné brány: rozhodnutí, rozvětvení a spojení Mapování procesů na plavecké dráhy a bazény Doplnění modelu o artefakty

Analýza podnikové struktury

    Založení obchodní domény Dokumentace pracovníků a organizačních jednotek Modelování systémů, dokumentů, informací a nástrojů

Strukturování podniku pomocí diagramů tříd UML

    Určení atributů objektu Zobecnění a specializace vztahů Vytváření asociací mezi třídami Packaging pro domény a funkční jednotky

Dokončení modelu Business

    Dosažení úplného pokrytí pomocí matic Upřednostňování funkcí Požadavky na křížové odkazy Korelace chování s rolemi

Kontextualizace modelu s perspektivami

    Dokumentování podnikových rozhraní Mapování od prostředků k cílům Zachycování časových parametrů

Komunikace modelu klíčovým zainteresovaným stranám

    Poznání vašeho publika Výběr správné úrovně detailů Výběr správného modelu pro vaše publikum Přeměna obchodních modelů na požadavky uživatelů Poskytování vašich modelů

Požadavky

Může se hodit základní znalost Windows, znalost technologie OO.

 21 hodiny

Počet účastníků



Price per participant

Související kurzy

Business Analysis, BABOK V3.0 and IIBA Certification Preparation

21 hodiny

Související kategorie