Návrh Školení

Klíčové pojmy a témata

    Co je SOA? Jaký architektonický styl zvolit? Styl „potrubí a filtru“ Omezení typů dat Životní cyklus vývoje Poskytování vhodné úrovně abstrakce Klíčová témata řešená v rámci RUP pro SOA

Identifikace a specifikace služby

    Sestavení modelu služby Služby definované WSDL Vývoj specifikací služeb Definování poskytovatelů služeb Určení granularity služby Specifikace chování Specifikace politiky Definování kandidátských služeb Refaktoring služeb

Správa portfolia služeb

    Aplikace jako dynamické entity Portfolio dostupných funkcí Vazba na čas procesu Vazba za běhu WSDL, XSD a WS-Policy Proces správy portfolia služeb Konfigurace smlouvy SLA pro webovou službu

Řešení zaměřená na služby rozdělení disku

    Správa modelů Kategorizace prvků Různé zúčastněné strany kontrolující model Používání balíčků Reprezentace pohledů do modelu Kompozitní struktura z UML 2.0 Použití "částí" a "konektorů" Rozdělení spravovaných služeb

Nové a aktualizované pokyny

    Správa příloh zpráv Návrh zpráv Zajištění konzistence schématu zpráv Zapouzdření dat služby Schéma dat vztahu - hranice služby Zprostředkování služby Správa stavu Přednosti stavových a bezstavových služeb Správa stavu zdrojů Goze služeb po komponenty služeb Tradiční model návrhu/implementace

Design zaměřený na zprávy

    Zaměření na doménu služeb Doménové inženýrství Aplikování objektově orientované analýzy a návrhu Vytváření vysoce znovu použitelných modelů Tradiční standardizace EDI mezi obchodními společnostmi Hybridní přístup zaměřený na zprávy a služby Analýza případů použití Dokumentace požadavků Použití modelů obchodních procesů Nefunkční požadavky Požadavky databáze

Design zaměřený na služby

    Zpřístupnění funkcí očekávaných od podnikání Zpřístupnění operací poskytovatelů služeb Vytváření intuitivních rozhraní služeb Modelování zaměřené na služby Přístup řízený případem použití Pochopení potřeb aktérů Cíle projektu – z obchodního hlediska Zapojení softwarového architekta Informace o politice, požadované spotřebiteli služeb Role obchodního manažera Interakce s back-end systémem Připojení služby k modelu implementace Zpřesnění modelu služby Řešení problémů s výkonem

Collaboration-centrický design

    Spolupracující služby Procesní pohled na služby Tradiční obchodní modelování Plnění rolí ve spolupráci Procesy výměny partnerů (PIP) OAGIS standardy Procesně orientované myšlení „Propast mezi byznysem a IT“ Aktivity „černé skříňky“ Definování klíčových ukazatelů výkonu (KPI) Verze a publikování modelu Vytváření metrik pro monitorování Choreografický jazyk Jazyk pro provádění obchodních procesů (BPEL) Monitorování služeb

Co je SOA Governance?

    Dodržování standardů nebo zákonů Řízení změn Zajištění kvality služeb Správa portfolia služeb Řízení životního cyklu služby Používání zásad k omezení chování Sledování výkonu služeb

Problém SOA Governance

    Governance objevující se jako iniciativy SOA Dynamické prostředí pro interakci služeb Podpora opětovného použití služeb Kontrola vzájemné interakce služeb

SOA Governance Fáze

    Za prvé: uvědomění si, že je zapotřebí správa věcí veřejných, Za druhé: správa a řízení zlepšující provádění podnikání Za třetí: míchání technologií a změny v chování Za čtvrté: výběr a implementace technologií

Služba Management

    Perspektiva návrhu Perspektiva běhu Úložiště služby pro opětovné použití Služby obsažené v heterogenních platformách Virtualizace služeb pro správu služeb za běhu

Kritické komponenty řízení

    Služba registru služeb a úložiště aktiv Vytvoření „SOA Center of Excellence“ Zaměření na vytvoření organizačních směrnic SOA Zralost organizace Dohodnuté zásady řízení

SOA Governance nástroje

    Monitorování událostí v reálném čase Selhání v rámci BSM Instrumentace na úrovni služeb Zapojení do systémů provozního řízení Virtualizace jako prostředek k oddělení logiky řízení a služeb Virtualizace služeb řízená provozním personálem

Vývoj základní SOA governance

    Proč se balík technologií SOA stal složitým Mixování mezi COTS a interními konzultanty Zdůvodnění externích konzultantů, kteří vám pomohou zjistit, v jakém podnikání skutečně působíme

Role a odpovědnosti zahrnuté v SOA Governance

    Zřízení SOA centra Excellence Celopodnikové plánování a pomoc při provádění Role architekta SOA/architekta governance Řešení potenciálních konfliktních zájmů Zajistěte, aby byly dodržovány pokyny pro governance

Bariéry SOA governance

    Neuvědomování si potřeby řízení Nedostatek Gotechnologií řízení Nedostatek virtualizací služeb

Stav řádné správy věcí veřejných

    Interakce s externími stranami Správa obchodních pravidel a BRE mgmt Předpisy pro řádnou správu věcí veřejných Úložiště smluv Proaktivní začleňování správy do obchodní Gořízení spíše akcí než prohlášením Monitorování SLA za účelem stanovení prémiových cen

Kritické faktory úspěchu

    Začněte uvažovat o správě co nejdříve Zobrazení správy jako pohyblivého cíle Spravujte zásady jako entity s vlastními životními cykly Vyberte si technologickou platformu Platforma by měla řešit okamžité potřeby správy Budoucí podpora při škálování infrastruktury SOA Prosazování dohod o úrovni služeb

Požadavky

Zkušenosti s návrhem softwaru

  21 hodiny

Počet účastníků



Price per participant

Reference (3)

Související kurzy

Service-Oriented Architecture: Strategy, Technology and Methodology

  35 hodiny

Související kategorie